بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

2 نظر

بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا، هزینه زندگی و تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی و ده دانشگاه برتر پزشکی اروپا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. ورود به بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا یک هدف بسیار بزرگ یا یک آرزو تلقی می گردد. رشته پزشکی یکی از رشته هایی می باشد که با توجه به موقعیت شغلی این رشته در آینده، تنوع رشته های پزشکی و میزان درآمد در آینده هر سال دانشجویان بسیاری را از سرتاسر جهان جذب خود می نماید. پزشکان در جوامع دارای نقش های بسیار راهبردی و جایگاه اجتماعی بسیار سطح بالایی می باشند. علاوه بر این که آموزش از دیرباز در کشورهای اروپایی نهادینه گردیده است، اکثر دانشگاه های اروپا در دسته بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا قرار دارند و بسیار مدرن تر و مجهزتر از دانشگاه های پزشکی موجود در کشورهای در حال توسعه می باشند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و کامل تر در خصوص تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا و پذیرش تحصیل پزشکی در خارج از کشور، از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند گردید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط ویژه تحصیل پزشکی در انگلستان


 

در ادامه عناوین موجود در زیر در این مقاله به تفصیل بررسی می گردند:

  • شرایط تحصیل پزشکی در اروپا
  • بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا
  • ارزان ترین دانشگاه های پزشکی اروپا
  • هزینه زندگی و تحصیل در بهترین دانشگاههای پزشکی در اروپا
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل در بهترین دانشگاههای پزشکی در اروپا
  • کار پس از تحصیل پزشکی در اروپا
  • سوالات متداول

تماس با ما

بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

شرایط تحصیل پزشکی در اروپا

زمانی که صحبت از پذیرش در رشته های پزشکی و همچنین شرایط پذیرش رشته پزشکی در اروپا می شود، آزمون های ورودی دانشگاه ها در ذهن یادآوری می گردند. اکثر کشورهای اروپای جهت اعطای پذیرش به دانشجویان داخلی و بین المللی در رشته پزشکی آزمون هایی را برگزار می نمایند. به همین خاطر در اکثر کشورها دوره هایی تحت عنوان دوره های پیش پزشکی وجود دارند که دانشجویان را جهت شرکت در این آزمون ها آماده می نمایند. در دوره پیش پزشکی، دروسی نظیر زیست، شیمی، و زبان ارائه می گردند.

در برخی از کشورها این دوره تحت عنوان نام دوره ALevel وجود دارد و یک دوره دو سال است. در برخی از کشورهای اروپایی شرط معدل نیز وجود دارد، به عنوان مثال کشور آلمان در این زمینه بسیار سختگیر بوده و معدل 20 را برای رشته پزشکی در نظر گرفته است. امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا به صورت رایگان در کشورهایی نظیر فرانسه، لتونی، اسپانیا و آلمان به زبان رسمی خود این کشورها وجود دارد.

بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

هر ساله تعدادی از مؤسسات معتبر در زمینه ارزیابی و بررسی اعتبار علمی و رتبه بندی دانشگاه ها در سرتاسر جهان (همانند مؤسسه QS و Times) با توجه به متغیرهایی چون سطح آموزش، پژوهش ها، سطح علمی دانشجویان، وجود امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی و غیره، بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان را رتبه بندی می نمایند که امکان یافتن بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا در میان این دانشگاه ها وجود دارد. در زیر ده دانشگاه برتر پزشکی اروپا را تشریح می نماییم.

  • The University of Oxford: این دانشگاه برترین و بهترین دانشگاه پزشکی در اروپا است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه حدود بیست و دو هزار دانشجو دارد که هشت هزار نفر آنها دانشجویان بین المللی هستند. تاکنون این دانشگاه برنده 26 جایزه نوبل شده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا در مرکز شهر آکسفورد قرار گرفته است و دارای رتبه 5 جهان در میان دانشگاه های پزشکی است.
  • Karolinska Institutet: این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های موجود در جهان در کشور سوئد واقع گردیده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه واقع در استکهلم یکی از پیشتازان در زمینه امور تحقیقات و پژوهش های پزشکی است. مدرک این دانشگاه بسیار معتبر بوده و میزان اشتغال به کار دانشجویان آن پس از فراغت از تحصیل بیش از 98 درصد است. با وجود 1800 دانشجوی پزشکی این دانشگاه در رتبه شش دانشگاه های پزشکی جهان قرار دارد.
  • UCL: دانشگاه یو سی ال واقع در شهر لندن انگلستان دارای رتبه 8 دانشگاه های پزشکی جهان است و یکی از بی نظیرترین دانشگاه ها در زمینه انجام پژوهش های آزمایشگاهی است.
  • Imperial College London: این دانشگاه با رتبه 9 یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در اروپا است که در شهر لندن قرار دارد. بیش از 60 درصد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه دانشجویان بین المللی می باشند و برخی از دانشجویان آن نیز موفق به دریافت جایزه نوبل پزشکی شده اند.
  •  King’s College London: این دانشگاه واقع در شهر لندن یکی از برترین دانشگاه ها در زمینه ارائه رشته پزشکی در اروپا است. دانشگاه کینگز دارای رتبه 6 جهان بوده و بیش از 25 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می نمایند. علاوه بر رشته پزشکی این داشنگاه در دیگر رشته نیز دارای رنکینگ جهانی بوده و می توان گفت از برترین سطح کیفی در زمینه آموزش برخوردار است.
  • London School of Hygiene and Tropical Medicine: این دانشگاه دارای سه دانشکده مختلف پزشکی است و رشته هایی نظیر بهداشت عمومی و بیماری های واگیردار در این دانشگاه ارائه می گردند. در میان بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا این دانشگاه رتبه 6 را به خود اختصاص داده است.
  • Charité – Universitätsmedizin Berlin: این دانشگاه یک بیمارستان بسیار بزرگ و مجهز در شهر برلین آلمان جهت آموزش پزشکی است. این دانشگاه دارای رتبه 47 جهان است و دارای آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی تحقیقاتی بسیار زیادی است.
  • Erasmus University Rotterdam: این دانشگاه به عنوان هشتمین دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا در کشور هلند قرار دارد. اکثر رشته ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می گردند. حدود 5 هزار دانشجوی بین المللی در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند و می توانند از بورسیه های تحصیلی آن استفاده نمایند.
  • Manchester: این دانشگاه در منچستر انگلستان واقع شده است و دارای رتبه 27 جهانی می باشد. دوره های پیش پزشکی برگزار شده در این دانشگاه دارای شهرت جهانی می باشند. اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه خیلی سریع در سرتاسر جهان جذب بازار کار می شوند.
  • University of Amsterdam: این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های هلند دارای رتبه 65 جهان است. حدود 200 برنامه مختلف برای رشته های پزشکی در این دانشگاه ارائه می گردند. بیشتر دوره های تحصیلی این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشند.

ارزان ترین دانشگاه های پزشکی اروپا

تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا از گذشته تا کنون بسیار مورد توجه دانشجویان از سرتاسر جهان بوده است. اما هزینه تحصیل در این رشته در اکثر کشورهای جهان و کشورهای اروپایی در سطح بالایی قرار دارد، لذا دانشجویان به دنبال دانشگاه هایی با هزینه مناسب جهت تحصیل رشته های پزشکی می باشند. به صورت معمول اکثر دانشگاه ها دارای شرایط سختی نظیر معدل، آزمون ورودی، شرط سنی و غیره جهت پذیرش دانشجو می باشند و علت این امر در برخی از کشورها رایگان بودن دانشگاه جهت تحصیل به زبان بومی می باشد. برخی از کشورها مانند لتونی (لاتویا) نیز وجود دارند که هزینه تحصیل در لتونی مناسب بوده و هزینه تحصیل پزشکی و پیرا پزشکی در این دانشگاه ها تنها حدود 5 الی 9 هزار یورو در سال می باشد. در بیشتر این دانشگاه ها که از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا می باشند بورسیه تحصیلی نیز به دانشجویان ممتاز دارای رزومه تحصیلی قوی اعطا می گردد.

هزینه زندگی و تحصیل در بهترین دانشگاههای پزشکی در اروپا

در برخی از کشورهای اروپایی اگر دانشجو به زبان بومی آن کشور مسلط باشد می تواند در دانشگاه های رایگان تحصیل نماید. اما در کل باید در نظر داشت که هزینه و شهریه رشته پزشکی در بیشتر کشورها هزینه سطح بالایی است. در کشورهای اتریش و آلمان تحصیل در دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی برای تمام دانشجویان و تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی برای همگان رایگان است. هزینه زندگی در کشورهای مختلف اروپایی با توجه به سبک و استایل زندگی دانشجو متفاوت است، اما به صورت میانگین هزینه زندگی در اروپا برای دانشجویان حدود 12000 یورو در سال می باشد. اکثر دانشجویان ممتاز می توانند جهت تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا بورسیه تحصیلی دریافت نمایند و از این طریق هزینه تحصیل و زندگی خود را کاهش دهند. شهریه تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون استفاده از بورس و فاند تحصیلی مبلغی حدود هفت هزار الی بیست هزار یورو می باشد. در جداول زیر هزینه زندگی در برخی از کشورهای اروپایی دارای دانشجوی پزشکی ارائه شده است:

 

اقلام مصرفی در انگلستان

هزینه

شیر

0. 91 یورو

برنج

0. 89 یورو

تخم مرغ

1. 85 یورو

پنیر

5. 45 یورو

مرغ

5. 65 یورو

گوشت گاو

7. 32 یورو

سیب

1. 78 یورو

 

اقلام مصرفی در آلمان

هزینه

هزینه غذا در رستوران ارزان

یورو 10

هزینه غذا برای 2 نفر

یورو 45

هزینه بطری آب

یورو 2

نوشابه

یورو 2.31

هزینه یک فنجان قهوه

یورو 2.68

هزینه بطری شیر 1 لیتری

یورو 0.72

هزینه نان 500 گرمی

یورو 1.35

 

اقلام مصرفی در اتریش

هزینه

غذا در رستوران ارزان قیمت

۱۲ یورو

غذا برای دو نفر

۵۰ یورو

یک لیتر شیر

۱٫۰۸ یورو

یک کیلوگرم برنج

۱٫۳۰ یورو

سینه مرغ

۹٫۵۶ یورو

گوجه فرنگی

۲٫۱۳ یورو

سیب زمینی

۱٫۳۵ یورو

گوشت گاو

15.3 یورو

 

اقلام مصرفی در مجارستان

هزینه

شیر

219.71 فوت

نان

217.23 فوت

برنج

311.71 فوت

تخم مرغ

491 فوت

پنیر

745.85 فوت

مرغ

398.365 فوت

گوشت

403.75 فوت

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در بهترین دانشگاههای پزشکی در اروپا

در کل برای تحصیل در دانشگاه های خارجی دو مرحله اخذ پذیرش و اخذ ویزای دانشجویی وجود دارد. جهت دریافت پذیرش تحصیلی، مدارکی همچون مدرک زبان آیلتس(نمره 5 الی 6 برای دوره کارشناسی، 6 الی 6.5 برای دوره کارشناسی ارشد و نمره 7 برای دوره دکترا)، تمامی مدارک هویتی، پاسپورت دارای اعتبار و مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات مورد نیاز است. در هنگام درخواست ویزای تحصیلی بیمه نامه، عدم سوء سابقه کیفری، گواهی سلامت پزشکی و نامه پذیرش دانشگاه نیز مورد نیاز می باشند. تمامی بخش های این متن توسط موسسه ملک پور تنظیم و به نگارش درآمده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً حرام است. دانش آموزانی که در دوره های پیش پزشکی شرکت می نمایند با شانس و امکان قبولی بیشتری در آزمون ورود به بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا مواجه می باشند.

کار پس از تحصیل پزشکی در اروپا

پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر با توجه به مدت زمان دوره تحصیل اجازه اقامت به دانشجو داده می شود. به عنوان مثال در صورتی که دوره تحصیل دانشجو 5 سال باشد، ویزای دانشجویی وی نیز دارای اعتبار 5 سال خواهد بود. افرادی که تمایل به دریافت اقامت دائم کشورهای اروپایی را دارند باید مدت 5 سال و در طول هر سال شش ماه در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند. با توجه به این که رشته پزشکی یکی از بهترین رشته ها است و دارای بازار کار بسیار مناسبی در سطح جهان است، امکان کاریابی فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا در سطح بسیار بالایی قرار دارد. همچنين با توجه به اعتبار مدارک این دانشگاه ها فارغ التحصیلان از آن ها در رشته پزشکی به راحتی می توانند با درآمدهای بسیار سطح بالا در تمامی کشورهای جهان مشغول به کار گردند. البته نرخ بیکاری در هر کشور نیز در زمینه کاریابی باید مورد توجه قرار گیرد و طبیعتاً امکان اشتغال به کار در کشورهای دارای نرخ بیکاری پایین بیشتر است. خوانندگان گرامی شما می توانید برای آشنایی بیشتر با شرایط کار در کشورهای مختلف محصول بی نظیر گام به گام تا کار در خارج از کشور را تهیه نمایید.

کار در جمهوری چک


سوالات متداول

✔️ بهترین دانشگاه جهت تحصیل پزشکی در اروپا کدام است؟

دانشگاه آکسفورد بهترین دانشگاه جهت تحصیل پزشکی در اروپا است.

✔️ آیا دانشگاه های پزشکی اروپا دارای آزمون ورودی می باشند؟

بله دانشگاه های پزشکی اروپا جهت پذیرش دانشجو دارای آزمون ورودی می باشند.

✔️ آیا داشتن مدرک دیپلم تجربی ایران برای اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی اروپا معتبر است؟

به صورت معمول مدرک دیپلم تجربی ایران در کشورهای اروپایی دارای اعتبار چندانی نیست و بهتر است دانشجویان برای افزایش شانس قبولی در دانشگاه های پزشکی اروپا، ابتدا وارد دوره پیش پزشکی شوند.

✔️ میانگین هزینه های زندگی در اروپا برای یک سال چه مبلغی است؟

در اکثر کشورهای اروپایی میانگین هزینه ها بین ده هزار یورو تا دوازده هزار یورو در سال می باشد.


_____________________سخن پایانی_____________________

رشته پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته ها در میان سایر رشته ها می باشد که هر سال متقاضیان زیادی آرزوی تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا را دارند. رشته پزشکی در اروپا دارای آزمون ورودی می باشد و شرط ورود به این رشته در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا موفقیت در این آزمون است. امکان تحصیل رایگان سایر رشته ها در تعدادی از کشورهای اروپایی به زبان بومی همان کشور امکان پذیر است اما اکثر دانشگاه ها نیازمند پرداخت شهریه می باشند. میانگین هزینه تحصیل در رشته های مختلف پزشکی در اروپا حدود 7 الی 20 هزار یورو و هزینه زندگی در اروپا حدود 12 هزار یورو در سال است. جهت تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا دانشجویان و متقاضیان علاقه مند باید دارای اطلاعات کاملی در خصوص دانشگاه های پزشکی کشورهای مختلف باشند. در صورت تمایل به دریافت هر گونه اطلاعات در این زمینه و پذیرش تحصیل پزشکی در خارج از کشور، از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند گردید و یا سوالات خود را در قسمت پایانی این مقاله مطرح نمایید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما همراهان همیشگی باشیم.


ثبت پرسش
نسیم چهرازی
با سلام و درود . میخواستم بپرسم آیا دانشکده های پزشکی در کشور لاتویا دارای اعتبار هستن . یعنی اگه کسی دوره عمومی رو اونجا بگذرونه و برای تخصص بخواد به یکی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه یا آلمان یا هر کشور اروپای غربی و یا آمریکا و کانادا قابل قبول هست براشون که بعد از تخصص اونجا بمونه و مدرکش رو ازش بپذیرن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور معمول مدرک دانشگاه های اتحادیه اروپا در کل کشورهای این حوزه مورد قبول هستند اما در خصوصی آمریکا نمی توان اظهار نظر دقیق انجام داد ولی بعد از تخصص و شروع کار می توانید اقامت کاری دریافت نموده و بمانید.
عماد
سلام و عرض ادب برای تحصیل در رومانی شرایط سنی هم داره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شرایط سنی و گپ تحصیلی شما اهمیت دارد و بهتر است که گپ تحصیلی کم باشد.
مشاوره رایگان