بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل

بدون نظر

بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل

کسب اطلاع از شرایط بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل، از جذابیت مضاعفی برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور برخوردار است. چرا که برترین دانشگاه های جهان هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خود را از بین دانشجویان بین المللی انتخاب می نمایند و بر این اساس، حضور در این دانشگاه ها امری ممکن و دستیافتنی است. در انتخاب بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل، عوامل مختلفی دخیل هستند و برنامه های مختلفی بر اساس فاکتورهای گوناگون، به دسته بندی و رنکینگ دانشگاه های جهان می پردازند. در این میان، رنکینگ دانشگاه های جهان که سازمان QS ارائه می گردد از اعتبار کافی برخوردار است. بنا بر جدیدترین رتبه بندی ارائه شده توسط این سازمان، در مقاله زیر به معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل پرداخته ایم. ده دانشگاه برتر جهان در کشورهای آمریکا، انگلستان و سوئیس واقع شده اند. اطلاعات جذاب بیشتری را با مطالعه ادامه مقاله دریافت خواهید کرد. در صورت مطالعه این مقاله و نیاز به طرح سوال و کسب اطلاعات بیشتر، مشاوران مجرب ما آماده ارائه مشاوره تلفنی رایگان به شما عزیزان می باشند. بدین منظور، برقراری تماس تلفنی با موسسه ملک پور را به شما سروران گرامی توصیه می نماییم.

  • معیارهای ارزیابی و انتخاب بهترین دانشگاه های جهان
  • رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل
  • معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در آمریکا
  • معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در انگلستان
  • معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در سوئیس
  • خدمات موسسه ملک پور در زمینه تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان
  • سوالات متداول راجع به بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل
  • سخن پایانی

اقامت ترکیه از طریق خرید ملکمعیارهای ارزیابی و انتخاب بهترین دانشگاه های جهان

به احتمال زیاد شما نیز اسامی بسیاری از دانشگاه های کشورهای مختلف را در فهرست برترین دانشگاه های جهان مشاهده نموده اید. اکنون این سوال مطرح می شود که ملاک های انتخاب بهترین دانشگاه های جهان چیست و در این ارزیابی، چه فاکتورهایی را بایستی مد نظر داشت. با توجه به معیارهای مختلف می توان دسته بندی های متفاوتی از دانشگاه های مختلف در سراسر جهان ارائه داد که بسته به فاکتور مورد نظر، یکی را بر دیگری برتری می بخشد. اما به طور کلی معیارهایی که در ارزیابی و انتخاب بهترین دانشگاه های جهان مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از: میزان ROI، میزان پذیرش سالیانه دانشجو، تعداد درخواست ها و امکانات تحقیقاتی.

برنامه های ارزیابی متفاوتی به سنجش و رتبه بندی دانشگاه ها پرداخته اند که از شناخته شده ترین آن ها می توان به برنامه ارزیابی سازمان QS اشاره کرد. بر همین اساس و با توجه به معیارهای نام برده، به معرفی بهرین دانشگاه های جهان برای تحصیل رشته های مختلف از جمله رشته های پزشکی، مهندسی، حقوق و علوم انسانی و رشته های هنری می پردازیم. اما قبل از آن لازم است که به اختصار، توضیحی در باب معیار ROI ارائه شود. ROI مخفف عبارت Return Of Invest و به معنای بازگشت سرمایه می باشد. در واقع تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان، نوعی سرمایه گذاری بزرگ در زندگی هر فرد محسوب می شود که موقعیت شغلی و آینده کاری وی را تضمین کرده و باعث ایجاد تغییرات شگرفی در زندگی کاری و آینده فرد می گردد. برای مثال دانشگاه هاروارد دارای ROI بیش از 99 درصد است و همین فاکتور، جایگاه دانشگاه هاروارد را در فهرست برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل به خوبی نمایش می دهد. لازم به ذکر است که این مقاله به کوشش موسسه ملک پور تهیه و تنظیم شده است؛ لذا کپی برداری از محتوای آن بدون کسب اجازه از نگارنده و یا ذکر منبع آن از لحاظ شرعی و قانونی نادرست است.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل

همانطور که قبلاً گفته شد به احتمال زیاد، دانشگاه هایی چون کمبریج و آکسفورد از جمله دانشگاه های نام آشنا برای شما عزیزان می باشند که سال های متمادی به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان شناخته شده اند. اما اطلاع دقیق از بهرست بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل، شرایط پذیرش آن ها و امکانات اعطایی به دانشجویان نظیر بورسیه و... می تواند در تعیین سرنوشت دانشجویان بسیار مؤثر باشد. بر اساس آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط سازمان مطرح QS دانشگاه های کشور آمریکا، جایگاه برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل را به خود اختصاص داده اند. در ادامه این لیست، می توان دانشگاه هایی از کشور انگلستان و سوئیس را نیز مشاهده کرد. برای اطلاع از اسامی دقیق این دانشگاه ها، شما را به تماشای جدول زیر دعوت می نماییم:

 

نام دانشگاه

کشور

رتبه جهانی در سال 2021

Massachusetts Institute of Technology

آمریکا

1

Stanford University

آمریکا

2

Harvard University

آمریکا

3

California Institute of Technology

آمریکا

4

University of Oxford

انگلستان

5

ETH Zurich

سوئیس

6

University of Cambridge

انگلستان

7

Imperial College London

انگلستان

8

The University of Chicago

آمریکا

9

UCL

آمریکا

10

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در آمریکا

کشور توسعه یافته آمریکا که از جهات مختلفی در فهرست برترین های جهان قرار گرفته است؛ در زمینه تحصیلی نیز دربردارنده برترین دانشگاه های جهان می باشد. این کشور مهاجرپذیر، با به کارگیری پیشرفته ترین و کارآمدترین نظام آموزشی، هر ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. شرایط کاری برای فارغ التحصیلان و متخصصان در این کشور به گونه ایست که اکثر افراد پس از تحصیل، در رشته تخصصی خود وارد بازار کار شده و بدین ترتیب دانش در جهت رونق چرخه اقتصاد و توسعه همه جانبه کشور در دیگر زمینه ها به کار گرفته می شود. اما بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در آمریکا کدامند؟

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

دانشگاه های آمریکا

  • دانشگاه MIT(Massachusetts Institute of Technology):

این دانشگاه که در جایگاه نخست بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل قرار گرفته است، سالیانه حدود 11 تا 12 هزار دانشجو از سراسر جهان را پذیرش می کند. رشته های تحصیلی متعددی در این دانشگاه تدریس می شوند که کیفیت آموزش تمامی این رشته ها در سطح بسیار عالی و جهانی ارائه می گردد؛ اما شهرت عمده دانشگاه MIT را می توان به کیفیت آموزش در رشته های مهندسی نسبت داد که در دنیا زبانزد بوده و در جایگاه نخست برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل رشته های مهندسی قرار دارد. جالب است که بدانید میزان تولید درآمد دانشجویان این دانشگاه، 1.9 تریلیون دلار در سال می باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

  • دانشگاه استنفورد (Stanford University):

دانشگاه استنفورد با کسب رتبه دومین دانشگاه برتر جهان در سال 2021، پذیرای بیش از 16 هزار دانشجو در سال می باشد. رشته های مهندسی، حقوق، پزشکی و انرژی سبز از جمله برترین رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه می باشد. جالب است که بدانید مدیران شرکت های برجسته ای نظیر گوگل و یاهو از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشند.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

دانشگاه استنفورد

  • دانشگاه هاروارد (Harvard University):

دانشگاه هاروارد در جایگاه سوم برترین دانشگاه های آمریکا و جهان قرار دارد. این دانشگاه که برای تمامی علاقمندان به علم و تحصیل، نام آشنا می باشد میزبان افراد مشهوری همچون روسای جمهور کشور آمریکا بوده است. هشت رئیس جمهوری اسبق آمریکا در این دانشگاه تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند. همچنین این دانشگاه، به داشتن بزرگترین کتابخانه علمی دنیا با بیش از 18 میلیون جلد کتاب نیز شهرت دارد. از جمله خصوصیات بارز این دانشگاه، ساپورت مالی آن از عمده دانشجویان با ارائه فاندها و بورسیه های تحصیلی متعدد می باشد. به طوری که در حال حاضر، 60 درصد از دانشجویان این دانشگاه (حدود 22 هزار نفر) در حال استفاده از این امکانات مالی می باشند.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

معرفی دانشگاه هاروارد

  • موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology):

این دانشگاه خصوصی با پذیرش 2 هزار دانشجو در سال، در رتبه چهارم بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در آمریکا قرار دارد. جالب است که بدانید این دانشگاه به عنوان مرکز نگهداری تحقیقات و پژوهش های اینشتین نیز محسوب شده و ناسا نیز در آن دارای آزمایشگاه می باشد. مشهورترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه، رشته های هنری و علوم کاربردی هستند.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

موسسه فناوری کالیفرنیا

  • دانشگاه شیکاگو (The University of Chicago):

دانشگاه شیکاگو در کشور آمریکا و در نزدیکی شرکت های بزرگی همچون آمازون، اپل و مایکروسافت واقع شده است. در بیان اعتبار علمی این دانشگاه، ذکر همین نکته بس که 29 استاد دانشگاه شیکاگو مفتخر به دریافت جایزه نوبل شده اند و همین امر، شهرت جهانی را برای این دانشگاه در پی داشته است. افراد برجسته ای از جمله باراک اوباما (رئیس جمهور سابق آمریکا) دوران تحصیلی خود را در این دانشگاه پشت سر گذاشته اند. تعداد دانشجویان پذیرش شده در این دانشگاه، سالیانه بیش از 15 هزار نفر در سال می باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

دانشگاه شیکاگو

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در انگلستان

بدون شک کشور انگلستان برای علاقه مدان به تحصیل، همواره مورد توجه بوده است. نظام آموزشی انگلستان که مورد تأیید آمریکا نیز می باشد، بسیار پیشرفته است و اعتبار مدارک صادر شده از این کشور به گونه ایست که با استفاده از آن ها می توان در برترین موقعیت های کاری مشغول به کار شد. به احتمال زیاد اسامی دانشگاه هایی چون کمبریج و آکسفورد را بارها شنیده اید؛ اما در این بخش قصد داریم به بررسی رتبه جهانی برترین دانشگاه های انگلستان و معرفی مختصر آن ها بپرازیم.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

دانشگاه های انگلستان

  • دانشگاه آکسفورد (University of Oxford):

رتبه پنجم بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل، به دانشگاه آکسفورد واقع در کشور انگلستان تعلق گرفته است. این دانشگاه سالیانه بیش از 20 هزار دانشجو را در رشته های مختلف تحصیلی از جمله حقوق، پزشکی، ریاضیات و مهندسی پذیرا می باشد که 40 درصد از این تعداد دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. از جمله افراد سرشناسی که در این دانشگاه به ادامه تحصیل پرداخته اند، بیل کلیننتون –رئیس جمهور سابق آمریکا- می باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

دانشگاه آکسفورد

  • دانشگاه کمبریج (University of Cambridge):

دانشگاه کمبریج با اختصاص جایگاه هفتم بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل، به عنوان دومین دانشگاه برتر انگلستان شناخته می شود. تعداد دانشجوی پذیرفته شده در این دانشگاه، 19 هزار نفر در سال می باشد. رشته های تحصیلی برجسته این دانشگاه، رشته های پزشکی، حقوق و مهندسی می باشند. پروفسور هاوکینگ نیز از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده است.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

دانشگاه کمبریج

  • امپریال کالج لندن (Imperial College London):

امپریال کالج لندن واقع در کشور انگلستان را می توان به شهرت بسیار آن در زمینه تحقیقات شناخت. این دانشگاه سالیانه میزبان بیشتر از 17 هزار دانشجو از 140 کشور دنیا می باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

امپریال کالج لندن

  • UCL:

این دانشگاه در قلب شهر لندن واقع شده است و هر ساله پذیرای 35 هزار دانشجو از سراسر جهان می باشد. دانشجویان می توانند رشته های متنوعی مانند حقوق، تجارت و مهندسی را برای تحصیل انتخاب نمایند که امروزه در فهرست برترین رشته های تحصیلی قرار گرفته اند.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در سوئیس

همانطور که قبلاً نیز گفته شد در فهرست ده کشور برتر جهان برای تحصیل، نام کشور سوئیس نیز به چشم می خورد. با توجه به شرایط و امکانات عالی تحصیل و زندگی که در این کشور وجود دارد، این امر دور از انتظار نیست که سوئیس، دربردارنده یکی از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

دانشگاه های سوئیس

  • دانشگاه ETH:

رتبه ششم بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل، به کشور سوئیس و دانشگاه ETH تعلق دارد. این دانشگاه هر ساله بیشتر از 18 هزار دانشجو را مورد پذیرش و ثبت نام قرار می دهد. از جمله ویژگی های بارز این دانشگاه، بورسیه های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه است. شهرت عمده این دانشگاه به کیفیت و سطح آموزش آن در رشته های علوم و تکنولوژی می باشد.

خدمات موسسه ملک پور در زمینه تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان

قطعاً تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان، یکی از بزرگترین خواسته ها و آرزوهای علاقه مندان به تحصیل و کسب علم و دانش است. افرد بسیاری با بکارگیری سعی و تلاش خود و با آماده سازی زمینه های لازم، شرایط را برای حضور خود در بزرگترین و مطرح ترین مجامع علمی فراهم نموده اند. از جمله این افراد موفق می توان به پروفسور مریم میرزاخانی و پروفسور حسابی اشاره کرد. بنابراین حضور ایرانیان در بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل، امری محال و نشدنی نخواهد بود. موسسه ملک پور که همواره همراهمی و همدلی خود را برای تحقق آرزوهای دانشجویان نشان داده است، با تکیه بر اعتبار خود و ارتباط با وکلای محلی در کشورهای مختلف، شرایط را برای تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان تسهیل نموده است. شما عزیزان می توانید با تهیه محصولات آموزشی و انگیزشی این موسسه نظیر محصول آموزش زبان انگلیسی و آلمانی و همچنین محصول هنر زندگی کردن، مهارت های مربوط به دانش زبان مورد نیاز و همچنین مهارت های ذهنی خود را تقویت کرده و با دستیابی به باورهای درست، مسیر هموارتری را برای حضور در بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل، پیش روی خود ایجاد کنید.

انتخاب دفتر مهاجرتی

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

انتخاب دفتر مهاجرتی

آموزش سریع زبان آلمانی

انتخاب دفتر مهاجرتی

هنر زندگی


سوالات متداول راجع به بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل

✅ معیارهای انتخاب بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل چیست؟

ROI یا بازگشت سرمایه، میزان پذیرش سالیانه دانشجو، تعداد درخواست ها و امکانات تحقیقاتی از جمله این معیارها هستند.

✅ بهترین دانشگاه های جهان در کدام یک از کشورها قرار دارند؟

کشورهای آمریکا، انگلستان و سوئیس، میزبان ده دانشگاه برتر جهان می باشند.

✅ امکان تحصیل چه رشته هایی در بهترین دانشگاه های جهان وجود دارد؟

رشته های مختلف تحصیلی از جمله حقوق، پزشکی، مهندسی، هنر و علوم کاربردی و تجارت.

✅ بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل کدامند؟

دانشگاه های MIT، استنفورد و هاروارد به ترتیب سه دانشگاه برتر جهان می باشند که همگی در کشور آمریکا واقع شده اند.


_____________سخن پایانی___________

در مقاله فوق سعی بر آن شد تا اطلاعات مفید و مختصری پیرامون موضوع بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل ارائه گردد. در انتخاب بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل، معیارهای مختلفی را می توان مد نظر قرار داد که از جمله آن ها ROI به معنای بازگشت سرمایه می باشد. چرا که تحصیل در این دانشگاه ها، به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که آینده کاری و زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. بر اساس جدیدترین رتبه بندی دانشگاه ها که توسط سازمان QS انجام شده است، رنکینگ دانشگاه های MIT، استنفورد و هاروارد به ترتیب بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است. رنکینگ دانشگاه های آمریکا، انگلستان و سوئیس، فهرست ده دانشگاه برتر جهان برای تحصیل را تشکیل داده است. دانشگاه های نامبرده هر ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان پذیرا هستند؛ بنابراین در صورت تمایل به تحصیل در این دانشگاه ها و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می کنیم که با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید سوالات خود را در پایان مقاله در بخش "ثبت پرسش" مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده شود.

امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مشاوره رایگان