اعزام دانشجو به چین

بدون نظر

اعزام دانشجو به چین، شرایط تحصیل در چین و بورسیه تحصیلی و هزینه تحصیل در چین در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهند گرفت. کشور چین که در حال حاضر یکی از کشورهای ابر قدرت در سطح جهان است دارای دانشگاه های بسیار مجهز و با کیفیت و نظام آموزشی بسیار سطح بالایی است که آن را به عنوان یکی از بهترین کشورهای آسیایی جهت ادامه تحصیل دانشجویان سراسر جهان تبدیل نموده است. تمامی رشته های پزشکی و غیر پزشکی در دانشگاه های مختلف این کشور ارائه می گردند و مدرک اکثر دانشگاه های موجود در کشور چین مورد قبول وزارت علوم و تحقیقات ایران هستند. دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در چین باید شهریه پرداخت نمایند و امکان تحصیل رایگان در این کشور تنها از طریق دریافت بورسیه امکان پذیر می باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه اعزام دانشجو به چین و مهاجرت تحصیلی به این کشور به صورت رایگان از مشاوره تلفنی موسسه ملک پور بهره مند شوید. 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • شرایط عمومی تحصیل در چین
  • تحصیل و اعزام دانش آموز به مدارس چین
  • تحصیل و اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی
  • تحصیل و اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی ارشد
  • تحصیل و اعزام دانشجو به چین در مقطع دکترا
  • هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به چین
  • مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به چین و اخذ ویزای تحصیلی چین
  • زمان اپلای دانشگاه های چین
  • خدمات مؤسسه ملک پور در زمینه اعزام دانشجو به چین
  • سخن پایانی

تماس با ما

اعزام دانشجو به چین

شرایط عمومی تحصیل در چین

علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در کشورهای بسیار پیشرفته، می توانند به ادامه تحصیل در کشور آسیایی چین با هزینه اندک فکر نمایند. در کشور چین بیش از سیصد دانشگاه بسیار معتبر، بسیار مجهز و مدرن وجود دارند که با ارائه بیش از بیست هزار برنامه مختلف آموزشی شرایط تحصیل در یک کشور غنی از فرهنگ را برای دانشجویان بین المللی فراهم می نمایند. امکان تحصیل در مقطع مدرسه و اعزام دانشجو به چین در مقطع مدرسه نیز وجود دارد، که مدارس در این کشور به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می گردند. تمامی رشته ها در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه های چین ارائه می گردند اما تحصیل در این دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی همراه با پرداخت شهریه می باشند. امکان دریافت کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در کشور چین به منظور کاهش هزینه ها و در برخی مواقع تحصیل رایگان در چین برای دانش آموزان ممتاز وجود دارد، اما باید توجه داشت که دریافت این بورسیه های مختلف کاملاً رقابتی می باشند. دانشجویان در حال تحصیل در کشور چین با توجه به مقطع تحصیلی خود مجاز به 10 الی 30 ساعت کار به صورت پاره وقت در هفته می باشند.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل در خارج از کشور

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل در خارج از کشور

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل در خارج از کشور

تحصیل و اعزام دانش آموز به مدارس چین

دوران مدرسه در کشور چین به سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تقسیم می گردد، که اولین دوره شش سال و دو دوره بعدی سه سال می باشند. تحصیل در نه سال اول برای تمامی دانش آموزان چینی اجباری می باشد. دوره متوسطه در کشور چین شامل آموزش آکادمیک و آموزش فنی حرفه ای می گردد. آموزش فنی حرفه ای در این کشور دارای آزمون ورودی می باشد و دانش آموزان در صورت موفقیت در آزمون می توانند وارد دوره فنی حرفه ای گردند. تحصیل در مدارس دولتی چین که دروس در آن به زبان چینی ارائه می گردند رایگان می باشد، اما دانش آموزان بین المللی با پرداخت شهریه می توانند در مدارس بین المللی موجود در این کشور تحصیل نمایند. با توجه به نگارش این مقاله توسط موسسه ملک پور هرگونه رونوشت از آن بدون ذکر منبع از نظر شرع و قانون حرام است. هزینه تحصیل در دبیرستان های خصوصی و بین المللی کشور چین با توجه به نوع خدمات ارائه شده توسط مدارس حدود 29 الی 32 هزار دلار در سال است.

تحصیل و اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی

تحصیل در دوره کارشناسی در کشور چین چهار سال بطول می انجامد. متقاضیان بین المللی که تمایل به تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور چین را دارند نباید بیش از 25 سال سن داشته باشند. دانشجویانی که سن آن ها 25 الی 35 سال است در صورتی که دو سال در دوره کارشناسی سابقه تحصیل داشته باشند می توانند به ادامه تحصیل در این مقطع در دانشگاه های چین بپردازند. با توجه به این که دروس دوره کارشناسی در دانشگاه های چین به زبان انگلیسی تدریس می گردند لذا دانشجویان باید دارای مدرک آیلتس با نمره 6 باشند. هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کشور چین حدود 4000 دلار آمریکا است. برخی از بهترین رشته ها جهت ادامه تحصیل در دوره لیسانس در چین عبارتند از: تحصیل پزشکی MBBS، رشته های مهندسی، رشته اقتصاد، رشته حسابداری، رشته مدیریت بازرگانی، رشته MBA، رشته هنر و رشته حقوق.

تحصیل و اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان و متقاضیان اعزام دانشجو به چین جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدت زمان دو الی سال در این مقطع در دانشگاه های چین به تحصیل بپردازند. در دوره کارشناسی ارشد، جهت اخذ پذیرش متقاضیان باید مدرک کارشناسی ارائه نمایند و متقاضیان علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی در حد آیلتس 5 باید تا حدودی با زبان چینی نیز آشنا باشند. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در کشور چین مبلغی بین 3 الی 5 هزار دلار آمریکا هزینه دارد. جهت تحصیل در این دوره، متقاضیان اعزام دانشجو به چین باید زیر 40 سال سن داشته باشند. از جمله رشته های ارائه شده دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور عبارتند از: علوم ریاضی، علوم فیزیک، علوم شیمی، علوم زمینی و فضایی، رشته روانشناسی، رشته نرم افزار و میکرو الکترونیک، رشته روزنامه نگاری و ارتباطات، رشته زبان و ادبیات چینی، رشته تاریخ، رشته باستان شناسی و مدیریت موزه، رشته فلسفه، رشته مطالعات بین الملل، رشته اقتصاد، مدیریت، رشته حقوق، مدیریت اطلاعات، رشته جامعه شناسی، دولت، زبان و ادبیات انگلیسی، رشته های زبان‌های خارجی، مارکسیسم، رشته هنر، مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر، رشته تحقیقات اقتصاد، تحقیقات جمعیت شناسی، رشته مطالعات پیشرفته میان رشته ای، علوم و مهندسی محیط زیست و رشته داروشناسی مولکولی.

تحصیل و اعزام دانشجو به چین در مقطع دکترا

جهت ادامه تحصیل در دوره دکترا در کشور چین، متقاضیان اعزام دانشجو به چین نیازمند زمانی حدود 3 الی 4 سال می باشند. در این مقطع، مانند اکثر کشورهای دنیا، دانشجویان باید پایان نامه خود را آماده نمایند تا در پایان تحصیلات خود از آن دفاع نمایند. جهت انجام پایان نامه می توانند از مشورت استاد راهنما بهره مند گردند. هزینه تحصیل دوره دکترا در دانشگاه های کشور چین حدود 5 هزار دلار آمریکا است، اما در صورتی که متقاضی تحصیل به زبان چینی را انتخاب نماید این هزینه مقداری کاهش پیدا می کند. یکی از شرایط پذیرش در مقطع دکترا داشتن مدرک کارشناسی ارشد با معدل 14 است. برخی از بهترین رشته های دوره دکترا در کشور چین عبارتند از: رشته مهندسی مواد، رشته مهندسی کسب و کار، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک، رشته مدیریت بازرگانی، مهندسی برق، مدیریت مالی، رشته مهندسی اطلاعات و ارتباطات، مهندسی نرم افزار و مهندسی صنایع.

هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به چین

در مقایسه با کشورهایی نظیر کشور انگلستان و ایالات متحده آمریکا، علاقه مندان به اعزام دانشجو به چین باید هزینه کمتری را جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور پرداخت نمایند، اما باید به این نکته توجه داشت که در برخی از مواقع هزینه تحصیل در چین بیشتر از هزینه تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی است. با توجه به دانشگاه و همچنین رشته تحصیلی انتخابی توسط دانشجو ممکن است شهریه و هزینه تحصیل در چین برای یک سال حدود 11480 الی 20880 یوان برابر با 1600 الی 3000 دلار آمریکا باشد. برخی از دوره های پزشکی، رشته های مهندسی و همچنین برخی از رشته های مرتبط با کسب و کار دارای هزینه سطح بالاتری بوده و هزینه متوسط تحصیل در این رشته ها حدود 159300 الی 331885 یوآن معادل 23000 الی 47000 دلار آمریکا باشد. در میان تمامی رشته های ارائه شده در دانشگاه های مختلف کشور چین، رشته های مربوط به پزشکی و همچنین دوره های جراحی دارای بالاترین میزان شهریه می باشند.

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به چین و اخذ ویزای تحصیلی چین

متقاضیان اعزام دانشجو به چین در صورت دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در این کشور، باید جهت دریافت ویزای دانشجویی چین اقدام نمایند. ویزای تحصیلی چین که به عنوان x visa شناخته می شود به دو گروه x1 و X2 تقسیم می گردد. در ویزای نوع x1، دانشجویان مجاز به ورود چند باره به چین جهت تحصیل برای مدت زمان بیش از شش ماه می گردند. اما در ویزای نوع X2، اعتبار ویزا کمتر از شش ماه بوده و برای افرادی صادر می گردد که مدت زمان تحصیل آن ها در چین کمتر از شش ماه است، دانشجویان با استفاده از این نوع ویزا تنها یک بار می توانند وارد کشور چین شوند. از جمله مدارک ضروری جهت اخذ ویزای دانشجویی چین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پاسپورت دارای اعتبار حداقل دوازده ماه
  • نامه تایید پذیرش دانشگاه
  • فیش واریزی مربوط به هزینه صدور ویزا
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • تمامی مدارک هویتی

زمان اپلای دانشگاه های چین

علاقه مندان به تحصیل در کشور چین و اعزام دانشجو به خارج از کشور باید با زمان های اعزام دانشجو به چین آشنا گردند تا بتوانند در زمان مناسب جهت ارسال درخواست پذیرش اقدام نمایند. ترم پاییز در دانشگاه های چین از ماه سپتامبر آغاز می گردد و دانشجویان در دو ماه فوریه و جولای باید مدارک لازم جهت درخواست پذیرش را ارسال نمایند. نتایج مربوط به رد و تایید درخواست در اواخر ماه جولای و آگوست ارائه می گردند. آغاز ترم بهار در دانشگاه های چین نیز ماه مارس است و دانشجویان باید در ماه های اکتبر و ژانویه مدارک خود را به دانشگاه ارسال نمایند. دانشجویان و متقاضیان اعزام دانشجو به چین باید توجه داشته باشند که تعداد اندکی از دانشگاه ها در این کشور در فصل بهار آغاز می گردند و بیشتر دوره های زبان در این فصل ارائه می گردند. دانشجویان علاقه مند به اعزام دانشجو به چین از طریق مشاوره با مشاورین معتبر مهاجرتی می توانند به اطلاعات کامل و مشخصی در رابطه با زمان دقیق اپلای برای دانشگاه های چین دست پیدا نمایند.

خدمات مؤسسه ملک پور در زمینه اعزام دانشجو به چین

اعزام دانشجو به چین یکی و اعزام دانشجو به خارج از کشور یکی از راه های مهاجرت قانونی می باشد که متقاضیان و افراد مختلف را ترغیب می نماید که قبل از اقدام جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور، در این زمینه تحقیقات لازم را به انجام برسانند. اگرچه ممکن است انتخاب کشور چین جهت ادامه تحصیل در این کشور گزینه مناسبی باشد، اما همیشه با توجه به شرایط متقاضیان ممکن است گزینه های مناسب بیشتری نیز وجود داشته باشند که متقاضیان از آن ها بیخبر باشند. موسسه ملک پور با سال ها تجربه در زمینه امور مهاجرتی تنها در صورتی اقدام به اعزام دانشجو به چین می نمایند که متقاضی مسیر صحیحی را جهت ادامه تحصیل و مهاجرت خود انتخاب نموده باشد. این مؤسسه بهترین مشاوره را در زمینه ها و روش های مختلف مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد.

انتخاب دفتر مهاجرتی

گالری ویزاها


_____________سخن پایانی_____________

اعزام دانشجو به چین، شرایط تحصیل در چین و بورسیه تحصیلی، زمان ارسال درخواست جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های چین و چگونگی دریافت ویزای دانشجویی چین در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. همانگونه که بیان نمودیم امکان دریافت پذیرش تحصیلی در تمامی رشته ها و در تمامی دوره ها از دانشگاه های کشور چین وجود دارد از این طریق دانشجویان فرصت تحصیل در یک کشور کاملاً پیشرفته با هزینه اندک را پیدا می نمایند. دانشجویان بین المللی علاقه مند به اعزام دانشجو به چین باید جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های چین شهریه پرداخت نمایند. دریافت بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی در چین کاملاً رقابتی می باشد و دانشجویان ممتاز می توانند با دریافت بورسیه تا حدود زیادی از هزینه های تحصیل در این کشور بکاهند. امکان کار دانشجویی همزمان با تحصیل نیز برای متقاضیان اعزام دانشجو به چین وجود دارد. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات کامل تر و شرایط دقیق اعزام دانشجو به چین از مشاوره موسسه ملک پور به صورت تلفن رایگان بهره مند گردید و یا سوالات خود را در بخش زیرین مقاله موجود مطرح نمایید تا هرچه سریعتر پاسخگوی شما عزیزان باشیم.


ثبت پرسش
مشاوره رایگان