اعزام دانشجو به فرانسه

3 نظر

اعزام دانشجو به فرانسه، نحوه اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه و شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه در این مقاله مورد بررسی علمی و تحلیلی قرار می گیرد. آیا شرایط تحصیل در فرانسه را می دانید؟ آیا امکان کار در حین تحصیل در فرانسه وجود دارد؟ هزینه لازم جهت تحصیل در فرانسه چه مقدار است؟ بهترین زمان برای اعزام دانشجو به فرانسه چه زمان است؟ با توجه به رایگان بودن تحصیل در فرانسه، اعزام دانشجو به فرانسه بسیار مورد استقبال دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. اعزام دانشجو به فرانسه منوط به دارا بودن شرایط لازم می باشد. در صورتی که قصد اعزام دانشجو به کشور فرانسه را دارید باید به زبان فرانسه تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید اقدام نمایید. در غیر این صورت می توانید در ابتدا در کشور فرانسه زبان خود را تکمیل نموده و سپس وارد دانشگاه شوید. موسسه ملک پور دارای تجارب موفق بسیار در زمینه شرایط اخذ ویزای دانشجویی فرانسه این کشور می باشد. برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان موسسه ملک پور تماس حاصل برقرار کرده و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. ضمن اینکه با تکمیل فرم تماس، درخواست تماس ما با شما ثبت می شود. مقاله پیش رو، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از وکلای محلی  فرانسه و همچنین بررسی سایت های دولتی گرداوری شده و تقدیم حضورتان می شود.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

اعزام دانشجو به فرانسه

خدمات موسسه MIE در زمینه اعزام دانشجو به فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت به فرانسه محسوب می‌شود و هر ساله دانشجویان بسیاری متقاضی تحصیل رایگان در فرانسه می باشند. جالب است که بدانید تحصیل در فرانسه و اعزام دانشجو به فرانسه در سال های اخیر با افزایش چشمگیری مواجه بوده است. با توجه به هزینه های مناسب تحصیل در این کشور، هر ساله متقاضیان بسیار قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارند. در صورتی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل و اعزام دانشجو به فرانسه را دارید بهتر است از مؤسسات معتبر در این زمینه استفاده نمایید تا با توجه به قوانین حال حاضر و شرایط دانشجویان در این کشور بتوانید با ریسک بسیار پایین، پذیرش و ویزای تحصیلی خود را به دست آورید. موسسه ملک پور با بیش از 15 سال سابقه درخشان در امر مهاجرت این امکان را دارد تا شما را در امر اعزام دانشجو به فرانسه و تحصیل در این کشور راهنمایی نماید. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارید می توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان موسسه ملک پور و همچنین تیم مشاوران متخصص بهره مند شوید. همچنین با تهیه و مشاهده محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت می توانید اطلاعات خود را پیرامون قوانین مهاجرت در کشورهای مختلف افزایش دهید. این محصول جامع و کامل، به تدریس مدیر موسسه ملک پور تهیه شده است و در سطح خاورمیانه بی نظیر می باشد.

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه یکی از روش هایی است که افراد متقاضی مهاجرت به فرانسه می توانند از طریق آن اقدام نمایند. قبل از پرداختن به موضوع اعزام دانشجو به فرانسه قصد داریم که در مورد شرایط این کشور مطالبی را بیان نماییم تا با شرایط عمومی کشور فرانسه بیشتر آشنا شوید.

فرانسه کشوری است در اروپای غربی که منطقه ها و قلمروهای بسیاری در آن سوی دریاها دارد. جالب است که بدانید کشور فرانسه جز کشورهایی است که دارای سواحل در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس می باشد. همچنین این کشور یکی از بزرگ ترین کشورهای اروپای غربی و اتحادیه اروپا محسوب می شود همچنین کشور زیبای فرانسه جز سومین کشور بزرگ در قاره اروپا نیز محسوب خواهد شد. فرانسه دارای جمعیتی بیش از 67 میلیون تن می باشد به همین دلیل توانسته رتبه دوم را پس از آلمان از نظر پر جمعیت بودن در اتحادیه اروپا بدست آورد. پایتخت کشور فرانسه شهر بزرگ و زیبای پاریس می باشد. این شهر، بزرگ ‌ترین شهر در کشور فرانسه می باشد. همچنین پاریس، مرکز اصلی تجارت و فرهنگ در کشور فرانسه است. برای مهاجرت به فرانسه بهتر است در ابتدا شرایط این کشور را بررسی نمایید.

اعزام دانش آموز به مدارس فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه

از موارد مهمی که در بحث اعزام دانشجو به فرانسه باید بررسی شود مبحث اعزام دانش آموز به مدارس فرانسه می باشد که در این رابطه باید بدانید تحصیل در مقاطع مختلف مدارس برای دانش آموزان امکان پذیر است.

تحصیل در مقاطع ابتدایی

در این مقطع دانش آموزان از سن 6 تا 11 سالگی می ‌توانند به تحصیل بپردازند اگر دانش آموز در این کشور متولد شده باشند و یا دارای اقامت باشند می توانند به صورت رایگان در این مدارس به تحصیل بپردازد.

تحصیل در مقاطع راهنمایی یا همان متوسطه

تحصیل در این مقطع از سن 11 تا 15 سالگی می باشد و دانش آموزان باید مدارک مقطع ابتدایی را به صورت کامل ارائه نمایند تا بتوانند پذیرش خود را در این مقطع به دست آورند و مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل در مقطع دبیرستان

دانش آموزان در این مقطع در کشور فرانسه باید از سن 15 تا 18 سالگی به تحصیل مشغول شوند. دانش آموزان برای تحصیل در این مقطع باید مدارک مقطع متوسطه خود را ارائه نمایند تا امکان پذیرش را نیز داشته باشند و همچنین با گذراندن تحصیلات خود در این مقصد می توانند آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه را پیدا نمایند و سپس رشته تحصیلی خود را نیز انتخاب کنند.

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی و اعزام دانشجو به فرانسه یکی از روش های مهاجرت و تحصیل در این کشور می باشد که دانشجویان می توانند اقدام نمایند. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند در بسیاری از رشته ها به تحصیل بپردازند اما بهتر است بدانید که تحصیل در مقطع کارشناسی سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد که شخص دانشجو باید با آنها روبرو شود. برخی از رشته های مورد علاقه دانشجویان عبارتند از: داروسازی، پزشکی، فناوری اطلاعات، مدیریت های بازرگانی، هنر، زبانشناسی، دندانپزشکی، جامعه شناسی، زبان شناسی و... جالب است که بدانید تحصیل در مقطع لیسانس در کشور فرانسه به صورت رایگان می باشد و دانشجویان با ارائه مدرک زبان فرانسه در سطح B2 می ‌توانند به صورت رایگان در فرانسه به تحصیل بپردازند. نکته مهمی که باید بدانید این است که دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارند در صورتی که دارای مدرک زبان فرانسه نباشند این امکان را دارند تا با اخذ مدرک دیپلم 12 ساله خود در ابتدا زبان فرانسه را در این کشور تکمیل نمایند و پس از گذراندن دوره زبان و اخذ مدرک زبان خود می توانند برای دانشگاه نیز اقدام نمایند همچنین دانشجویان در هنگام تحصیل در این کشور امکان کار به صورت پاره وقت را خواهند داشت تا بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود را نیز تامین نمایند.

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان می توانند برای اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع فوق لیسانس اقدام نمایند. طول این دوره تحصیلی، 2 ساله خواهد بود و پس از پایان این دوره دانشجویان می توانند مدرک تحصیلی خود را اخد نمایند. دانشجویان برای تحصیل در این مقطعن باید مدرک تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی ارائه نمایند تا امکان اخذ پذیرش از دانشگاههای کشور فرانسه برای دانشجویان وجود داشته باشد. در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاههای رایگان فرانسه را دارید باید بدانید که ارائه مدرک زبان فرانسه در سطح B2 الزامی می باشد اما باید بدانید که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد که در این صورت دانشجویان می توانند در بسیاری از رشته ها تحصیلات خود را به زبان انگلیسی انجام دهند که در این صورت شخص متقاضی باید بتواند حداقل IELTS 6.5 را ارائه نماید. نکته ای که باید بدانید این است که در صورتی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه را دارید باید مدارک خود را به صورت کامل به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایید تا امکان اخذ پذیرش و ویزا برای شخص متقاضی وجود داشته باشد.

اعزام دانشجو به فرانسه در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به فرانسه

تحصیل در مقطع دکترا نیز یکی دیگر از روش های اعزام دانشجو به فرانسه می باشد که دانشجویان می توانند اقدام نمایند. در صورتی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارید باید بدانید که در ابتدا باید تایید سوپروایزر و یا همان استاد راهنما را داشته باشید تا بتوانید درخواست پذیرش خود را مطرح نمایید. علاوه بر یافتن استاد راهنما شخص متقاضی باید دارای مدرک زبان در سطح IELTS 7 باشد همچنین برای تحصیل در مقطع دکترا ارائه مقالات بین المللی ISI و مقالات داخلی الزامی می باشد تا شخص متقاضی بتواند درخواست پذیرش خود را مطرح نماید. تحصیل در مقطع دکترا در کشور فرانسه در حدود 3 تا 5 سال می باشد که تحصیل در 3 سال ابتدایی به صورت استاندارد می باشد و بعد از آن به صورت تحقیقاتی خواهد بود. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور جمع آوری و نوشته شده است بنابراین هر گونه کپی برداری از این مقاله پیگرد قانونی دارد و شرعاً و قانوناً حرام می باشد. دانشجویان در طول تحصیل دکترا در فرانسه امکان کار در فرانسه به صورت تمام وقت را خواهند داشت همچنین تحصیل در این مقطع یک نوع شغل محسوب خواهد شد و دانشجویان می توانند حقوق مناسب را نیز دریافت نمایند.

معرفی دانشگاه های برتر فرانسه

یکی از مهمترین مواردی که در بحث اعزام دانشجو به فرانسه حائز اهمیت می باشد و باید مورد بررسی قرار گیرد، بررسی دانشگاه های برتر فرانسه است. اعزام دانشجو به فرانسه در دانشگاه های مختلف این کشور امکان پذیر می باشد و دانشجویان مطابق با شرایط خود می توانند در بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. بهتر است قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه، شناخت کافی داشته باشید تا بتوانید انتخاب درست و مطئنی از محل تحصیل خود داشته باشید. اسامی 10 دانشگاه برتر فرانسه و رنکینگ جهانی آن ها به شرح زیر است:

اسامی دانشگاه ها

رنکینگ جهانی

رنکینگ داخلی

دانشگاه استرابورگ

Université de Strasbourg

156

1

دانشگاه لورن

University of Lorraine

188

2

دانشگاه کاون نورماندی

University of Caen Normandy

237

3

دانشگاه خوب سوفیا آنتیپولیس

Nice Sophia Antipolis University

252

4

دانشگاه لیل

University of Lille

261

5

دانشگاه پاریس

University of Paris

346

6

دانشگاه گرنوبل آلپ

Grenoble Alpes University

373

7

دانشگاه بوردو

University of Bordeaux

390

8

دانشگاه کلرمونت اوورگن

Clermont Auvergne University

406

9

دانشگاه سوربون

Sorbonne University

425

10

 

هزینه اعزام دانشجو به فرانسه

بی شک هزینه ها اگر تنها پارامتر مهم در اعزام دانشجو به فرانسه نباشند ولی در میان شاخصه های قابل توجه و تاثیر گذار بر کیفیت مهاجرت دانشجویان خواهند بود. با این حال ما در این بخش از هزینه هایی که در این مسیر برای شما وجود دارد و اگاهی از ان ها سبب موفقیت شما در این امر خواهد شد، برای شما می گوییم. در اعزام دانشجو به فرانسه هزینه هایی نظیر شهریه های دانشگاه، هزینه های ویزای تحصیلی، مخارج و هزینه زندگی در فرانسه، هزینه اسکان و ... پیش رو است. گفتنی است هزینه تحصیل در فرانسه برای متقاصیانی که از سوی کشور های اتحادیه اروپا هستند بسیار اندک است. جدول ذیل حاوی اطلاعاتی در حوزه هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد.

مقطع

هزینه سالانه

لیسانس در دانشگاه دولتی

2770 یورو

کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی

3770 یورو

دکترا در دانشگاه دولتی و خصوصی

380 یورو

دانشگاه های خصوصی

2000 تا 3000 یورو

 

علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا به ویزای VLS-TS نیاز دارند که این ویزا حدود 99 یورو هزینه بر است. پس از ورود به فرانسه با هزینه 60 یورویی باید این ویزا تمدید شود. مخارج زندگی دانشجویی حداقل 1,250-1,400 یورو در ماه است و در شهرهایی مانند بوردو، لیون یا تولوز حدود 850-1,000 یورو در ماه است.

هزینه تحصیل در فرانسه برای اعزام دانشجو

اشخاصی که قصد تحصیل در فرانسه و اعزام دانشجو به فرانسه را دارند باید از هزینه های تحصیل در این کشور مطلع شوند. به همین دلیل در این بخش از مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم تا با هزینه های تحصیل به صورت کامل آشنا شوید. همانطور که می دانید هزینه های تحصیل در دانشگاههای خصوصی و دولتی با یک دیگر متفاوت است. همچنین هزینه های تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی شخص متقاضی نیز متفاوت خواهد بود که در ذیل به هزینه های تحصیل در این کشور می پردازیم.

هزینه تحصیل در مدارس دولتی فرانسه

از 600 یورو تا 1200 یورو در سال متغیر خواهد بود.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی فرانسه

  • از 1500 یورو تا 4000 یورو در سال متغیر می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی از 190 یورو در سال خواهد بود البته به استثنا رشته های پزشکی و مهندسی
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از 262 یورو در سال می باشد.
  • هزینه تحصیل در مقطع دکترا در سال در حدود 400 یورو خواهد بود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در فرانسه

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های تحقیقاتی در حدود 3000 تا 10000 یورو در سال متغیر خواهد بود.
  • هزینه تحصیل در مدارس کسب و کار در حدود 7000 تا 20000 یورو در سال می باشد.

بررسی هزینه زندگی در فرانسه برای اعزام دانشجو

اعزام دانشجو به فرانسه و هزینه های زندگی فرانسه یکی از مهمترین موارد در بحث مهاجرت می باشد که باید به آن به صورت کامل پرداخته شود. در مورد هزینه های زندگی در فرانسه باید بدانید که هزینه های زندگی هر شخص با توجه به شرایط زندگی متفاوت می باشد و به همین دلیل ممکن است در مورد برخی از افراد، هزینه های زندگی کم و در مورد برخی دیگر بالا باشد. همچنین هزینه های زندگی در هر شهر با شهر دیگر متفاوت خواهد بود. در جدول زیر، برخی از هزینه های زندگی در کشور فرانسه شرح داده شده است:

موارد

هزینه ها به یورو

رستوران ارزان قیمت

13.40 €

کاپوچینو

2.69 €

1 بطری آب معدنی

1.57 €

1 لیتر شیر

0.98 € 

1 کیلوگرم برنج

1.68 €  

12 عدد تخم مرغ

2.84 € 

1 کیلو گرم پنیر

15.19 €

1 کیلوگرم سینه مرغ

10.66 €

1 کیلوگرم گوشت گاو

15.91 €

1 کیلوگرم گوجه فرنگی

2.65 €  

1 کیلوگرم سیب زمینی

1.75 € 

1 کیلو گرم پیاز

1.97 € 

 

علاوه بر هزینه های زندگی روزمره، شخص متقاضی باید از هزینه های اجاره و خرید ملک در فرانسه نیز اطلاع کافی داشته باشد. در جدول زیر می توانید هزینه های خرید و اجاره ملک را نیز مطالعه نمایید.

موارد

هزینه ملک به یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

665.12 €

اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر

523.35 €

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

1،305.71 €

اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر

963.78 €

قیمت هر مترمربع خرید آپارتمان در مرکز شهر

6،384.20 €

قیمت هر مترمربع خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر

3،933.83 €

 

اعزام دانشجو به فرانسه و نحوه اخذ بورسیه

یکی از مواردی که برای دانشجویان در بحث اعزام دانشجو به فرانسه حائز اهمیت می باشد اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه است. با توجه به اینکه فرانسه یکی از کشورهای مورد نظر و محبوب برای دانشجویان می باشد اما باید بدانید که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور همیشه مقرون به صرفه نخواهد بود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی در کشور فرانسه در حدود 200 تا 600 یورو می باشد. همچنین هزینه زندگی در حدود 10000 یورو در سال متغیر خواهد بود که ممکن است کمتر و یا بیشتر گردد. در صورتی که قصد اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه را دارید بهتر است بدانید که این کشور بورسیه های متعددی دارد که دانشجویان بین المللی قادر به اخذ آن می باشند.

1: بورسیه تحصیلی ایفل

این بورسیه یک مجوز برنامه درسی EIFL می باشد که توسط وزارت امور خارجه به مؤسسات آموزش عالی و دانشجویان بین المللی در مقطع فوق لیسانس و دکترا ارائه می شود. بورسیه تحصیلی ایفل در واقع یک کمک هزینه تحصیلی است که مبلغ 1.181 یورو به دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد اعطا می نماید. این بورسیه در مقطع دکترا تا مبلغ 1400 یورو می باشد که به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجو ارائه می شود. جالب است که بدانید این بورسیه هزینه هایی مانند هزینه سفر، بیمه درمانی و فعالیت های فرهنگی دانشجو را تحت پوشش قرار خواهد داد. اما این نوع بورسیه تحصیلی، هزینه های تحصیل را تحت پوشش قرار نمی دهد.

2: بورسیه تحصیلی امیلی بوتی در دانشگاه Science po

این دانشگاه، بورسیه امیلی بورتی را به دانشجویانی که از خارج اتحادیه اروپا وارد شده اند ارائه می کند. جالب است که بدانید بورس تحصیلی امیل بوتی پس از تأسیس دانشکده پزشكی در فرانسه راه اندازی شد. بورسیه تحصیلی امیلی بوتی می تواند مبلغ 5000 تا 10000 یورو برای دوره های 2 ساله و همچنین مبلغ 3000 تا 12300 یورو برای دوره های 3 ساله را تحت پوشش قرار دهد.

3: بورسیه تحصیلی دانشگاه پاریس ساسلی

دانشگاه پاریس ساسلی برای دانشجویان بین المللی خود در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی ارائه می نماید. با ارائه این بورس به شخص دانشجو، کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 10000 یورو در سال قابل پرداخت خواهد بود و همچنین کمک هزینه سفر و ویزای دانشجو نیز حداکثر تا 1000 یورو پرداخت خواهد شد.

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در اعزام دانشجو به فرانسه

یکی از مهمترین مواردی که در مورد اعزام دانشجو به فرانسه وجود دارد، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور است که در این بخش به صورت کامل به آن می پردازیم. در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های فرانسه و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی فرانسه را دارید، باید مدارک خود را به صورت کامل تکمیل و ارائه نمایید. ارائه مدارک بدین جهت می باشد که دانشجو، برخورداری خود از شرایط تحصیل در فرانسه را اثبات نماید. بنابراین تهیه و تکمیل مدارک یکی از مهمترین موارد در اخذ پذیرش محسوب می شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور فرانسه از قرار زیر است:

  • ترجمه و ارائه مدرک دیپلم 12 ساله و ریز نمرات آن
  • ترجمه و ارائه مدرک لیسانس و ریز نمرات در صورت نیاز
  • ترجمه و ارائه مدرک فوق لیسانس و ریزنمرات در صورت نیاز
  • ارائه پاسپورت شخص متقاضی
  • ترجمه و ارائه شناسنامه شخص متقاضی
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی
  • ارائه مدرک زبان مورد نیاز
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه بیمه نامه درمانی شخص متقاضی
  • ارائه انگیزه نامه

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در اعزام دانشجو

از دیگر موارد مهمی که باید مورد بررسی قرار گیرد، شرایط اخذ ویزای دانشجویی فرانسه این کشور می باشد. در مورد اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید گفت که شخص دانشجو پس از جمع آوری و تکمیل مدارک خود و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیز اقدام نماید. در صورتی که قصد اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه را دارید باید بدانید که شخص دانشجو باید تمامی مدارک خود را به تکمیل کرده و به سفارت فرانسه ارائه نماید تا بتواند برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام داشته باشد. به همین دلیل در این قسمت از مقاله به بررسی مدارک ویزای تحصیلی می پردازیم. در مورد مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید گفت که شخص دانشجو می بایست علاوه بر مدارکی که برای اخذ پذیرش ارائه می نماید، مدارک دیگری را نیز تهیه کند که لیست آن ها را در ادامه مشاهده می فرمایید:

اعزام دانشجو به فرانسه

  • نامه تمکن مالی 3 ماه آخر
  • ارائه پاسپورت معتبر که مدت اعتبار آن بیشتر از 6 ماه باشد.
  • ارائه نامه پذیرش شخص دانشجو
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه مدرک زبان در صورت نیاز
  • ترجمه و ارائه مدارک تحصیلی

 

زمان اعزام دانشجو به فرانسه

زمان اعزام دانشجو به کشور فرانسه، یکی از مباحث مهم برای مهاجرت و تحصیل در این کشور می باشد. در صورتی که قصد اعزام دانشجو به فرانسه و تحصیل در این کشور را دارید، لازم است که از شروع ترم های دانشگاه ها در فرانسه اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید در زمان مقرر و مناسب درخواست پذیرش و ویزای خود را مطرح نمایید. اعزام دانشجو به فرانسه در intake یا شروع ترم های مختلفی می تواند انجام شود که البته بستگی به دانشگاه شخص متقاضی خواهد داشت. اما به طور نرمال ورودی دانشگاه ها معمولاً در ماه های سپتامبر و ژانویه می باشد. البته باید بدانید که برخی از دانشگاه ها نیز وجود دارند که در طول سال تحصیلی و با توجه به شرایط خود اقدام به ثبت نام و پذیرش دانشجویان می نمایند. نکته ای که باید بدانید این است که آخرین مهلت ثبت نام برای اخذ پذیرش بستگی به Deadline دانشگاه مورد نظر دارد؛ اما در صورت کلی بهتر است که شخص متقاضی از تاریخ مقرر که توسط دانشگاه اعلام می شود اقدام به اخذ پذیرش و سپس ویزا نماید تا بتواند قبل از شروع ترم وارد دانشگاه مورد نظر گردد.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت فرانسه از طریق تحصیل

اخذ اقامت دائم و پاسپورت فرانسه از طریق تحصیل از جمله مواردی است که ذهن بسیاری از دانشجویان خواهان اخذ اقامت را به خود مشغول داشته است. در صورتی که قصد اخذ اقامت و تابعیت فرانسه را داشته باشید باید پس از تحصیل بتوانید به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شوید. در صورتی که موفق به یافتن کار مورد نظر در فرانسه شوید و امکان پرداخت بیمه و مالیات خود را داشته باشید، می توانید درخواست اقامت و سپس تابعیت این کشور را مطرح نمایید. نکته ای که باید بدانید این است که دانشجویان پس از تحصیل خود می توانند مجوز APS دریافت نمایند که این مجوز به دانشجویان بین المللی امکان اقامت 1 ساله پس از تحصیل در فرانسه را خواهد داد. در طول این مدت، شخص متقاضی می تواند به دنبال یک شغل مناسب و تمام وقت باشد و یا برای تأسیس یک شرکت در زمینه مورد نظر اقدام نماید. زمانی که شخص متقاضی قرارداد کاری خود را امضا می نماید می تواند به مدت زمان مشخص یا به مدت نامحدود و با داشتن APS به انجام کار مورد نظر بپردازد. پس از یافتن شغل مورد نظر شخص متقاضی این امکان را دارد تا اقامت کاری خود را نیز دریافت نماید و پس از گذشت 5 سال از کار و فعالیت در این کشور، اقامت دائم خود را دریافت کند. اخذ پاسپورت فرانسه شخص توسط متقاضی اعزام دانشجو به فرانسه با گذشت 10 سال از زمان کار وی در این کشور و پرداخت بیمه و مالیات امکان پذیر است. نکته مهمی که باید بدانید این است که در صورتی که قصد کار پس از تحصیل را دارید باید به نرخ بیکاری در این کشور توجه نمایید تا از شرایط کلی کار در این کشور آگاه باشید. به همین دلیل نرخ بیکاری در کشور فرانسه را در نمودار زیر نمایش داده ایم.

اعزام دانشجو به فرانسه

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس مدیر موسسه ملک پور است استفاده نموده و در حد یک مشاور مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول در زمینه اعزام دانشجو به فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است؟
هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و به زبان فرانسه رایگان است، ولی تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه بالاتر از دانشگاه های دولتی است. میزان هزینه در دانشگاه های خصوصی 3000 الی 14000یورو می باشد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به فرانسه چیست؟
یادگیری زبان فرانسوی، اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه، پرداخت هزینه های تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه.

هزینه زندگی در فرانسه چقدر است؟
هزینه زندگی در فرانسه بسته به شهر محل زندگی دانشجو دارد. این هزینه ها در حدود 850 الی 1200 یورو در ماه است.

 سخن پایانی در زمینه اعزام دانشجو به فرانسه

اعزام دانشجو به فرانسه، شرایط تحصیل در مقاطع مختلف فرانسه و مهاجرت تحصیلی به فرانسه در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت. در صورتی که قصد تحصیل و اعزام دانشجو به فرانسه را دارید باید با توجه به شرایط خود، در یکی از دانشگاه های فرانسه و در مقطع مورد نظر، اعلام درخواست پذیرش تحصیلی نمایید. به منظور اعزام دانشجو به فرانسه، شخص متقاضی باید به زبان فرانسه تسلط کافی داشته باشد؛ در صورتی که شخص متقاضی تحصیل در فرانسه، به زبان فرانسه تسلط کافی نداشته باشد این امکان را دارد تا در این کشور دوره زبان فرانسه را پشت سر بگذراند و سپس وارد دانشگاه شود. اعزام دانشجو به کشور فرانسه و تحصیل در این کشور، به صورت رایگان امکان پذیر است و دانشجویان می توانند با هزینه مناسب برای تحصیل در فرانسه اقدام نمایند. موسسه ملک پور آماده ارائه هر گونه خدمات و مشاوره در زمینه اعزام دانشجو به فرانسه می باشد. پیشنهاد می شود که اطلاعات بیشتر در خصوص اعزام دانشجو به فرانسه را از طریق تماس با کارشناسان ما در موسسه ملک پور و یا پر کردن فرم تماس و کسب مشاوره تلفنی رایگان به دست آورید. همچنین این امکان را دارید تا سوالات متعدد خود را در قسمت "ثبت پرسش" مطرح نمایید تا در اسرع وقت و توسط کارشناسان به سوالات شما پاسخ داده شود.

امتیاز 3.71 از 5 ( 24 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
علی غلامی
سلام، ممنون از مقاله اعزام دانشجو به فرانسه. یک سوال برای بنده پیش آمده که آیا همراه اجاره ورود دارد؟ اگر جواب مثبت است حدودا چقدر در زمان می برد. سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه بهتر راهنمایی تان کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اما بصورت کلی همراه در کشور فرانسه با ویزای توریستی می تواند ورود کند و مثل اتریش و هلند یا دانمارک ویزای همراه نمی دهد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
مازیار سعیدی
سلام ممنونم از مقاله عالیتون در خصوص اعزام دانشجو به فرانسه چنتا سوال دارم ممنون میشم پاسخگو باشید. من ۲۶ سالمه و دیپلم تجربی دارم دوست دارم در فرانسه ادامه تحصیل بدم بنظرم هزینه هاش خیلی کمه آیا میتوانم زبان فرانسوی را در خود فرانسه یاد بگیرم مثلا اعزام دانشجو به فرانسه برای دوره زبان فرانسوی وجود داره؟ آیا همراه هم میتوانم با خود داشته باشم برای دوره های زبان؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان باتوجه به شرایط عمومی که می فرمایید بلی این شانس برای شما وجود دارد با دوره های کورس زبان فرانسوی اقدام نمایید. درخصوص همراه برای برای کشور فرانسه با ویزای توریستی امکان پذیر است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نامجو خانی
سلام ممنون از مقاله خوبتون من در خصوص اعزام دانشجو به فرانسه هر سوالی داشتم تقریبا پاسخ گرفتم مهم ترین سوالم این است که آیا پاسپورت هم می توانم اخذ کنم با تحصیل در فرانسه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب ویزای تحصیلی منجر به اقامت دائم و پاسپورت نمی شود. و باید ویزای تحصیلی را به کاری تبدیل کنید تا منجر به اقامت دائم شود. سپاس
مشاوره رایگان