اعزام دانشجو به ترکیه

2 نظر

خوانندگان گرامی اگر به تحصیل در ترکیه علاقه مند هستید در این نوشتار با ما همراه باشید. امروزه کشور ترکیه در حال پیشرفت های بسیاری در همه جوانب می باشد و به کشوری بسیار مدرن تبدیل شده است. سیستم آموزشی اجرایی در ترکیه همان سیستم آموزشی پیاده شده در کشورهایی نظیر کانادا و آمریکا می باشد و به یکی از کشورهای جذاب جهت تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. با توجه به نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران و همچنین نزدیک بودن آداب، رسوم و فرهنگ مردم این کشور به ایرانیان میزان درخواست جهت تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه و اعزام دانشجو به ترکیه افزایش پیدا نموده است. در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان در رابطه با اعزام دانشجو به ترکیه، شرایط تحصیل در ترکیه و کلیات مهاجرت به این کشور با موسسه ملک پور ارتباط تلفنی برقرار نمایید. در مقاله موجود به بررسی و تشریح عناوین زیر خواهیم پرداخت:

  • شرایط عمومی تحصیل در ترکیه
  • تحصیل و اعزام دانش آموز به مدارس ترکیه
  • تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی
  • تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد
  • تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع دکترا
  • هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه
  • مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه
  • زمان اپلای دانشگاه های ترکیه
  • خدمات موسسه ملک پور در زمینه اعزام دانشجو به ترکیه

تماس با ما

اعزام دانشجو به ترکیهشرایط عمومی تحصیل در ترکیه

جمهوری ترکیه با مساحت 783 هزار کیلومتر مربع، جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر دارد. زبان رسمی مردمان این کشور زبان ترکی و واحد پول آن لیر است. بسیاری از افراد و متقاضیان اعزام دانشجو به ترکیه تصور می نمایند که با توجه به نزدیک بودن این کشور به ایران و همچنین هزینه های مناسب تحصیل و زندگی در این کشور، ترکیه مقصد مناسبی جهت مهاجرت تحصیلی می باشد، اما لازم به ذکر است که علاوه بر موارد ذکر شده ثبات اقتصادی نیز دارای تاثیر فراوانی بر مهاجرت می باشد. اما کشور ترکیه در طی سال های اخیر با مشکلات اقتصادی بسیاری روبرو بوده و قیمت ارز در این کشور افزایش پیدا نموده است. برخی مواقع دانشجویان پس از تحصیل در ترکیه اقدام به دریافت اقامت این کشور از روش های مختلف می نمایند، اما در اکثر مواقع دانشجویان این کشور را به عنوان پلی جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی تلقی می نمایند. تحصیل در مدارس و دانشگاه های کشور ترکیه برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان امکان پذیر می باشد که هر یک دارای شرایط مختص به خود هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که تحصیل در ترکیه محدودیت سنی ندارد.

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل در ترکیه

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل در ترکیه

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل در ترکیه

 

بیشتر بدانید: اقامت ترکیه

تحصیل و اعزام دانش آموز به مدارس ترکیه

سه دوره اصلی تحصیلی در مدارس ترکیه، پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه است. دانش آموزان پس از 8 سال تحصیل دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه می شوند. لازم به ذکر است که تحصیل در این دو مقطع در ترکیه اجبار است. تحصیل در مدارس دولتی کشور ترکیه برای شهروندان و دانش آموزان خارجی به زبان ترکی رایگان می باشد. البته باید توجه داشت که جهت پذیرش در مدارس ترکیه، دانش آموزان باید در آزمون ورودی شرکت نموده و در صورت موفقیت و اثبات توانایی های خود وارد مدارس این کشور شوند. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کشور ترکیه از 15 هزار لیر معادل 2 هزار دلار آمریکا شروع می شود و این مبلغ با توجه به خدمات ارائه شده از سوی مدرسه افزایش پیدا می نماید. دانش آموزانی که مقطع دبیرستان را به پایان می رسانند برای ورود به دانشگاه می توانند در آزمون های ورودی مربوطه شرکت کنند.

تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی

طول دوره لیسانس در این کشور همانند سایر کشورها 4 سال است اما برای برخی از این رشته ها این مدت زمان تا 6 سال نیز ممکن است بطول انجامد. از بهترین رشته ها جهت ادامه تحصیل دوره کارشناسی در ترکیه می توان به رشته اقتصاد، رشته مهندسی کامپیوتر، رشته روانشناسی، مدیریت مسافرت، مهندسی صنایع، رشته روابط بین الملل، رشته طراحی گرافیک، رشته روابط عمومی و تبلیغات، زبان و ادبیات، رشته موسیقی، مدیریت بین المللی تدارکات، رشته طراحی صنعتی، رشته معماری، ریاضیات رشته سینما و تلویزیون اشاره نمود. این مقاله توسط کارشناسان مجرب و مطلع موسسه ملک پور نوشته و تنظیم گردیده است و هرگونه رونوشت و کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً حرام می باشد. تحصیل لیسانس در دانشگاه های ترکیه که به صورت دولتی اداره می شوند، کم بوده و در حدود 250 دلار است؛ اما تحصیل لیسانس در دانشگاه های خصوصی دارای هزینه بین 5 تا 15 هزار دلار می باشد که مقدار دقیق آن بستگی به رشته تحصیلی فرد دارد. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه های بین المللی ارائه آیلتس 6 لازم است.

تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به ترکیه برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیاز به گرفتن پذیرش در دانشگاه های این کشور و قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه ها دارد که به صورت اختصاصی توسط هر دانشگاه برگزار می شود. هزینه تحصیل نیز متفاوت است. برای مثال تحصیل به زبان ترکی در مقطع فوق لیسانس دارای هزینه 700 دلار و به زبان انگلیسی دارای هزینه دو هزار دلار است. البته که هزینه تحصیل فوق لیسانس در دانشگاه های خصوصی ترکیه بیشتر است و حدود آن را می توان بین 6 تا 18 هزار دلار در سال تخمین زد. از دیگر شرایط تحصیل فوق لیسانس در ترکیه می توان به اجازه کار 20 ساعت در هفته ضمن تحصیل اشاره کرد. برخی از رشته های ارائه شده در این دوره در دانشگاه های کشور ترکیه عبارتند از: رشته کشاورزی و جنگلداری، رشته علوم کاربردی و حرفه ای، رشته هنر، رشته طراحی و معماری، رشته مدیریت کسب و کار، رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، رشته فناوری مهندسی، رشته مطالعات محیطی و علوم زمین شناس، رشته روزنامه نگاری و رسانه، حقوق، علوم طبیعی، رشته علوم اجتماعی و پزشکی و بهداشت. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی مستلزم ارائه آیلتس 6.5 است.

تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع دکترا

به منظور اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع دکترا، بایستی پذیرش دانشگاه های ترکیه در ماه های اکتبر و ژانویه انجام شده باشد. دوره چهارساله تحصیل دکترا در ترکیه به دو دوره تحصیل و تحقیق تقسیم می شود و دانشجویان در رشته های مختلفی به تحصیل به زبان انگلیسی می پردازند. البته برای این منظور لازم است که مدرک زبان انگلیسی با نمره 6 تا 7.5 آیلتس (نمره زبان مورد نیاز به نظر دانشگاه بستگی دارد.) ارائه گردد و همچنین متقاضیان دارای حداقل معدل 14 در مقطع فوق لیسانس باشند. در یک جمع بندی می توان مجموع هزینه های تحصیل دکترا در ترکیه را حدود چهل هزار دلار برآورد کرد. از دیگر موارد مورد نیاز، داشتن استاد راهنما یا سوپروایزر برای گرفتن پذیرش و ادامه همکاری با وی در مقطع دکترا می باشد. چنانچه قادر به ارائه مدرک زبان مورد نیاز نیستید می توانید در دوره زبان که در کشور ترکیه برگزار می گردد شرکت نموده و سطح زبان خود را افزایش دهید. توصیه می شود متقاضیان تا سن 35 سال برای دریافت پذیرش دکترا و اعزام تحصیلی به ترکیه اقدام نمایند.

هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه

تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه برای شهروندان و اتباع این کشور رایگان می باشد. اما تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی این کشور دارای هزینه اندکی می باشد و بطور تقریبی حدود 500 دلار برای هر مقطع خواهد بود. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور نیز با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متغیر می باشد. هزینه تحصیل دوره های مختلف در دانشگاه های خصوصی ترکیه با توجه به مقطع تحصیلی مشخص می شود و مبلغی بین 6 هزار دلار تا 40 هزار دلار خواهد بود. دانشجویان با دریافت بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی و همچنین انجام کار دانشجویی پاره وقت تا حدودی می توانند هزینه های تحصیل در کشور ترکیه را پوشش دهند. لازم به ذکر است که دانشجویان با مقدار هزینه های ذکر شده برای مقاطع مختلف تحصیلی در ترکیه، می توانند با همین هزینه ها در تعدادی از کشورهای تاپ اروپایی تحصیل نمایند، لذا پیشنهاد می گردد قبل از اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه نسبت به دریافت مشاوره از موسسه ملک پور در رابطه با اعزام دانشجو به خارج از کشور اقدام نمایند. یکی از روش ها برای کاهش هزینه ها در زمینه تحصیل در ترکیه، امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی است. ترکی بورسلاری Türkiye Burslari یکی از بورسیه های معروف ترکیه می باشد که هزینه های زندگی دانشجو را تا سقف 800 لیر در ماه تقبل می کند. علاوه بر آن تحصیل نیز رایگان خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور ترکیه می شوند باید جهت دریافت ویزای تحصیلی و دانشجویی این کشور اقدام نمایند. پروسه دریافت ویزا برای دانشجویان در این کشور کار چندان سختی نیست. متقاضیان علاقه مند به اعزام دانشجو به ترکیه پس از اخذ پذیرش، با در دست داشتن نامه پذیرش و همچنین مدارک مود نیاز جهت صدور ویزا باید به سفارت کشور ترکیه مراجعه نمایند و با پر کردن فرم مربوطه درخواست ویزای تحصیلی دهند. پروسه اخذ ویزای دانشجویی ترکیه معمولاً دو ماه بطول می انجامد، لذا دانشجویان باید توجه داشته باشند که در زمان مناسب درخواست خود را ارئه نمایند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه بشرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر و مدارک هویتی
  • نامه اخذ پذیرش مورد تایید از دانشگاه در ترکیه
  • فرم تکمیلی ویزا
  • چهار قطعه عکس رنگی
  • پرینت حساب بانکی برای ارائه تمکن مالی
  • بیمه دانشجویی

زمان اپلای دانشگاه های ترکیه

متقاضیان اعزام دانشجو به ترکیه باید بدانند که این پروسه در زمان های مشخص و با توجه به زمان اپلای دانشگاه های ترکیه انجام می شود. دانشگاه های کشور ترکیه دارای نظام آموزشی مشابه دانشگاه های ایران یعنی ترمی – واحدی بوده و شروع ترم تحصیلی در پاییز، بهار و تابستان است. که ترم پاییز از اکتبر تا اواخر ماه ژانویه، ترم بهار از ماه فوریه تا ژوئن و ترم تابستان از ماه جولای تا آگوست است. متقاضیان تحصیل در ترکیه باید توجه داشته باشند که دو ماه قبل از شروع هر ترم نسبت به دریافت پذیرش اقدام نمایند. با توجه به این که در کشور ترکیه دانشگاه ها در در سه دوره شروع می گردند، لذا در هر فصلی از سال می توان جهت اخذ پذیرش اقدام نمود. بیشترین میزان تقاضا در ترکیه مربوط به رشته های پزشکی، دوره زبان آلمانی، زبان ترکی و زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان در تابستان و زمستان دارای دو هفته تعطیلات می باشند.

خدمات موسسه ملک پور در زمینه اعزام دانشجو به ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه یکی از راه های مهاجرت قانونی می باشد که متقاضیان و افراد مختلف را ترغیب می نماید که قبل از اقدام جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور، در این زمینه تحقیقات لازم را به انجام برسانند. اگرچه ممکن است انتخاب کشور ترکیه جهت ادامه تحصیل در این کشور گزینه مناسبی باشد، اما همیشه با توجه به شرایط متقاضیان ممکن است گزینه های مناسب بیشتری نیز وجود داشته باشند که متقاضیان از آن ها بیخبر باشند. موسسه ملک پور با سال ها تجربه به عنوان یک موسسه مهاجرتی با داشتن اطلاعات کامل از امور مهاجرتی تنها در صورتی اقدام به اعزام دانشجو به ترکیه می نمایند که متقاضی مسیر صحیحی را جهت ادامه تحصیل و مهاجرت خود انتخاب نموده باشد. این موسسه بهترین مشاوره را در زمینه ها و روش های مختلف مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا در اختیار متقاضیان عزیز قرا می دهد. 

 

_____________سخن پایانی_____________

اعزام دانشجو به ترکیه، شرایط تحصیل در ترکیه، هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه و زمان اپلای دانشگاه های ترکیه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند. کشور ترکیه با توجه به نزدیکی آن به کشور ایران و همچنین تشابهات فرهنگی و آداب و رسوم میان این کشور و ایران، دارای متقاضیان بسیاری می باشد که تمایل دارند از راه های مختلف از جمله تحصیلی به این کشور مهاجرت نمایند. امکان تحصیل در تمامی رشته ها در کشور ترکیه برای دانشجویان خارجی وجود دارد. هزینه تحصیل در این کشور با توجه به دوره تحصیلی و رشته انتخابی توسط دانشجو متفاوت است، اما دانشجویان باید در نظر داشته باشند که با هزینه تحصیل در ترکیه امکان تحصیل در برخی از کشورهای تاپ اروپایی وجود دارد. علاقه مندان به دریافت اطلاعات درخصوص اعزام دانشجو به ترکیه و همچنین اعزام دانشجو به خارج از کشور می توانند به صورت رایگان از مشاوره تلفنی کارشناسان مجرب موسسه ملک پور بهره مند گردند و یا در قسمت زیرین این متن سوالات خود را مطرح و پاسخ دقیق و سریع آن ها را از ما دریافت نمایند.

امتیاز 2.95 از 5 ( 17 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
پریا
سلام با تشکر از مطالب خوب تون من میخواستم بپرسم دانشگاه های ترکیه برای تحصیل پزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز شما می توانید لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران را در سایت این وزارت چک کنید. همه دانشگاه ها مورد تایید نیستند اما مدرک برخی از آنها مورد قبول است.
عرفانیان
سلام وقت بخیر برای دانش آموز فرمودین در مدارس خصوصی دو هزار دلار هزینه میشه، اگر مدرسه شبانه روزی باشه و بچه بره خوابگاه هزینه های چطوریه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز این مبلغ حداقل هزینه ای است که مدارس دارند و مدارس با هزینه های بالاتر نیز در این کشور وجود دارند. ضمن اینکه هزینه های خوابگاه و سایر هزینه های اقامت دانش آموز نیز به صورت جداگانه باید پرداخت گردد.
مشاوره رایگان