اعزام دانشجو به انگلستان

4 نظر

اعزام دانشجو به انگلستان، جزئیات دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان، شرایط تحصیل در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی قرار می گیرد. آیا انگلستان شرایط مناسبی برای تحصیل در مقاطع مختلف دارد؟ هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان چگونه است؟ اعزام دانشجو به انگلستان به چه مدارکی نیاز دارد؟ آیا در مجموع، اعزام دانشجو به انگلستان انتخاب صحیحی است؟ در این مقاله اطلاعات اعزام دانشجو به انگلستان و شرایط زندگی و هزینه های تحصیل در این کشور به شکل صورت و تخصصی برای شما متقاضیان عزیز گردآوری شده است. هدف این تهیه این مقاله، پاسخگویی به تمامی سوالات مطرح شده و دیگر سوالات احتمالی در باب موضوع مقاله می باشد. شما عزیزان می توانید با پر نمودن فرم تماس و یا از طریق تماس با دفاتر موسسه ملک پور شرایط خود را در خصوص این روش مهاجرتی در طی مشاوره تلفنی رایگان بررسی نمایید. در مقاله اعزام دانشجو به انگلستان، عنوان های زیر مطرح گردیده و تلاش شده است که به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرند. این مقاله بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از وکلای محلی انگلستان و همچنین بررسی سایت های دولتی تهیه و گرداوری شده است و تقدیم حضورتان می گردد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مصاحبه با دکتر ترنی


 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

اعزام دانشجو به انگلستان

خدمات موسسه MIE در زمینه اعزام دانشجو به انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان وخدمات و شرایط موسسه معتبر MIE در این عنوان بررسی شده است. متقاضیان تحصیل در کشور انگلستان به دلیل شرایط خاص این کشور، همواره با مسائلی روبرو می باشند که در این قسمت بررسی شده است. افرادی که تمایل به مهاجرت از طریق اعزام دانشجو به انگلستان دارند، می توانند با اعتماد به سابقه بیش از 15 ساله موسسه ملک پور، امور مهاجرتی خود را از جمله اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی انگلیس به این موسسه معتبر بسپارند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مصاحبه با پرفسور پاول کولثارد


 

کشور انگلستان به علت ارائه خدمات بالای آموزشی و علمی در مقاطع تحصیلی مختلف، انتخاب اول بسیاری از متقاضیان مهاجرت برای تحصیل می باشد. موسسه ملک پور با ارتباط بسیار قوی با دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی و مدارس کشور انگلستان با ارائه با کیفیت ترین خدمات به مراجعین خود می باشد. در 15 سال اخیر، موسسه ملک پور تعداد فراوانی ویزا و کارت های اقامتی را برای مراجعین خود به سرانجام رسانده است و بر این اساس می توان ادعا نمود که موسسه ملک پور درصد موفقیت بسیار بالایی در پرونده های مراجعین خود داشته است.

انتخاب دفتر مهاجرتی

گالری ویزاها

 

شرایط اعزام دانشجو به انگلستان

در شروع مبحث اعزام دانشجو به انگلستان، بهتر است که با شرایط کلی این کشور آشنا گردیم. به دلیل اینکه کشور انگلیس یکی از بهترین کشورهای حال حاضر جهان می باشد، تحصیل در این کشور نیز یکی از مناسب ترین روش های مهاجرت به انگلستان می باشد. کشور انگلستان قسمت اعظم از جزیره بریتانیا را شامل می شود و زیر سلطه بریتانیا قرار گرفته است. همچنین این کشور، آب و هوای مرطوب و ملایمی را دارا می باشد. انگلستان به دلیل شرایط خوب و قوی اقتصادی، از فرصت های شغلی مناسبی برخوردار است. علاوه بر این، هزینه تحصیل در این کشور نسبت به برخی کشورهای انگلیسی زبان دیگر مانند استرالیا و ایالت متحده آمریکا بسیار پایین تر است. به همین دلیل، متقاضیانی که درخواست دریافت اقامت از کشور انگلیس را دارند، روش تحصیل و در ادامه، یافتن کار پس از اتمام تحصیل را برمی گزینند. هر ساله متقاضیان بسیاری برای تحصیل در مدارس و مؤسسات دانشگاهی این کشور اقدام به مهاجرت می نمایند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط ویژه تحصیل پزشکی در انگلستان


 

کشور انگلیس با دارا بودن بیش از ۳۰۰۰ موسسه عملی آموزشی، یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور می باشد و همینطور باعث سهولت امر اعزام دانشجو به انگلستان می شود. ویزای تحصیلی انگلستان معروف به Tier4 student می باشد و به دو گروه افراد زیر ۱۷ سال و ۶ ماه (Child Tear 4) و افراد بالای ۱۷ سال و ۶ ماه (general tier4) تقسیم می شود. در این مقاله به تحلیل و بررسی تفاوت این دو گروه می پردازیم. همان طور که می دانید این کشور، یکی از مهمترین مقاصد در جهان برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد و به همین علت، در آموزش زبان انگلیسی و آموزش مهارت های مورد استفاده زبان آموزان درکل دنیا پیشگم است.در این کلاس های زبان، مدرس با حل مسائل و انجام بازی های متنوع و بهره گیری از سرگرمی و همچنین گوش کردن به آهنگ، تماشای فیلم و بحث و مشارکت، مهارت زبان آموزان را افزایش می دهد. به طور کلی متقاضیان یادگیری زبان و دریافت مدرک زبان معتبر، با شرکت در دوره های زبان انگلیسی بین المللی می توانند به اهداف خود دست یابند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در خارج از کشور


 

انواع دوره های تحصیلی دانشگاه عالی در کشور انگلیس، شامل دوره های لیسانس 3 ساله، فوق لیسانس 9 ماهه تا 1ساله و دوره دکتری 3 تا 4 ساله می باشد که برای متقاضیان بومی و بین المللی تحصیل ارائه می شود. یکی از مزیت های این دوره ها، طراحی زمان بندی دوره های تحصیلی دانشگاهی می باشد که نسبت به دیگر کشورها، زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد. در این صورت، متقاضیان در مدت زمان کمی مدرک خود را دریافت می نمایند و پس از اتمام تحصیل، به سرعت وارد بازار کار می گردند. همانطور که گفته شد، مدت زمان اندک تحصیل در انگلستان، ارتباط مستقمی با کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در طول مدت اقامت تحصیلی در این کشور دارد.

شرایط جدید اعزام دانشجو به انگلیس

همانگونه که می دانیم، از 1 ژانویه سیستم جدید امتیازی جایگزین ساز و کار ویزای معروف Tier4 می شود. متقاضیان برای دریافت ویزا باید حداقل 70 امتیاز کسب کنند، این امتیاز بصورت عمده از نامه پذیرش، مدرک زبان و تمکن مالی دریافت می شود. دولت انگلیس امیدوار است تا سال 2030 میلادی 600،000 دانشجوی بین المللی را به دانشگاه های خود جذب کند. دانشجویان خارج از انگلیس می توانند شش ماه قبل از شروع دوره خود برای ویزا اقدام کنند. طبق شرایط ویزای سابق، آنها فقط سه ماه برای درخواست و دریافت ویزا فرصت داشتند. بنابراین به متقاضی کمک می کند ویزای دانشجویی خود را خیلی پیش تراز دوره خود دریافت کنید. هزینه این ویزا 348 پوند است و برای تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی از داخل انگلیس 475 پوند هزینه دارد. به تازگی انگلستان که به دانشجویانی که در این کشور فارغ التحصیل شده باشند اجازه می دهد برای مدت دو سال در این کشور اقامت داشته باشند یا اگر دکترای خود را گذرانده باشند سه سال اقامت پس از تحصیل بگیرند.

اعزام دانش آموز به انگلستان

یکی از موارد قابل توجه در تحصیل مدارس انگلستان، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد. نظام آموزشی انگلستان با پرداخت هزینه های مربوطه انجام پذیر است. هزینه تحصیل این کشور عبارتند از:

  • هزینه کالج های دولتی ۷ تا ۱۰ هزار پوند در سال (شامل متقاضیان ایرانی نمی باشد.)
  • هزینه کالج های خصوصی ۳۰ تا ۴۰ هزار پوند در سال می باشد.

توجه داشته باشید که به والدین دانش آموزانی که در حال تحصیل در مدارس انگلستان هستند، ویزای گاردین یا همراه تعلق نمی گیرد. دانش آموزان کمتر از 17 سال می توانند در مدارس شبانه روزی به تحصیل پرداخته و یا در کشور انگلیس، قیم معتبر و مورد تأیید معرفی نمایند. نظام آموزشی انگلستان یعنی مدارس، کالج ها و دانشگاه های انگلستان، دارای یکی از برترین نظام های آموزشی در جهان می باشند. فارغ التحصیلان نظام آموزشی این کشور در تمامی جهان، بسیار معتبر و ممتاز بوده و شرایط بسیار مناسبی را برای ادامه تحصیل و یا ورود به بازار کار را در آینده خواهند داشت؛ چرا که کارفرمایان و دانشگاهیان، بسیار علاقه مند به جذب فارغ التحصیلان این نظام آموزشی می باشند.

  • توضیحات موسسه ملک پور در زمینه تحصیل در انگلستان

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل در انگلستان

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل در انگلستان

سن از یکم سپتامبر

سال تحصیلی

مدارس مستقل

برنامه درسی/ امتحانات

4-3

مهد کودک

پیش آماده سازی

پیروی از برنامه های آموزشی ملی؛

آموزش های تکمیلی از جمله زبان؛

تأکید بر آموزش ورزش و هنر؛

5-4

پذیرش

6-5

1

7-6

2

8-7

3

آمادگی

تأکید بر آمادگی بیشتر برای امتحانات ورودی؛

9-8

4

10-9

5

11-10

6

12-11

7

دبیرستان

تأکید بر آمادگی بیشتر برای امتحانات ورودی

13-12

8

14-13

9

مدرسه ارشد

آموزش گسترده در سال نهم؛
آغاز دوره GCSE در سال های بعد؛

15-14

10

16-15

11

17-16

12

فرم ششم

مدرک دیپلم حرفه ایی IB BTECS مدرک دیپلم کارشناسی

 A LEVELS/PRE-U

18-17

13

 

تعدادی از مدارس برای گروه سنی 3 الی 18 سال، برنامه تحصیلی جامعی و یکسانی را ارائه می نمایند. از این رو دانش آموزان نیازی به انتقال از مدرسه ای به مدرسه دیگر نداشته و همچنین اجباری جهت شرکت در آزمون ورودی برای سایر مدارس نخواهند داشت. چنانچه که در جدول فوق مشاهده نمودید متقاضیانی که در گروه سنی ۱۴ تا ۱۶ سال می باشند، در گروه GCSE قرار می گیرند و بایستی دو سال مانده از دبیرستان را وارد دوره foundation یا A LEVEL  گردند A LEVEL. دوره ای ۲ ساله و foundation  یک ساله می باشد و متقاضیان پس از اتمام این مقطع، به دوره کارشناسی ورود می نمایند. این مقاطع از نظر مدت زمان تحصیل و محتوای دوره ها تفاوت دارند. دانش آموزی که تصمیم به تحصیل در رشته های پزشکی داشته و یا قصد ورود به دانشگاه های برتر انگلستان را دارند، عموماً در دوره A LEVEL و سایر دانش آموزان در دوره foundation شرکت می نمایند. جهت اعزام دانشجو به انگلستان و دانش آموزان از کشور ایران به منظور شرکت در این دوره ها، متقاضیان بایستی حداقل ۱۶ سال داشته باشند. گفتنی است که مدرک A LEVEL در تمامی کشورهای دنیا اعتبار دارد.

 

  • فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه تحصیل در آمریکا و انگلستان

  • فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه تحصیل در آمریکا و انگلستان

 

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی در این بخش از مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. همانطور که می دانید به منظور تحصیل در دانشگاه های انگلیس، همانند سایر کشورها ارائه مدارک تحصیلی قبلی همچون دیپلم ۱۲ ساله و پیش دانشگاهی الزامی می باشد. دوره های تحصیل لیسانس در انگلستان، سه ساله می باشد. اما در برخی از موارد امکان دارد ۴ سال به طول بیانجامد. برای اعزام دانشجو به کشور انگلیس در دوره کارشناسی، حداقل نمره آیلتس ۶ و در بعضی موارد با توجه به رتبه بندی دانشگاه ها و برخی رشته های تحصیلی، احتمال درخواست نمره آیلتس ۶٫۵ از دانشجویان می باشد. چنانچه فرد متقاضی تحصیل در این مقطع، از نظر سطح زبان انگلیسی (IELTS) نیم نمره کم داشته باشد، قادر خواهد بود برای مقطع processional course اقدام کرده و پس از تکمیل سطح زبان خود، برای گذراندن دوره کارشناسی (Bachelor) اقدام نماید. به صورت تقریبی هزینه تحصیل در دوره کارشناسی در انگلستان حدود 10 تا 15 هزار پوند در یک سال است. افراد در این دوره می توانند به همراه تحصیل، بیست ساعت اجازه کار در هفته نیز داشته باشند. تحصیل در انگلستان به دلایلی، از محبوبیت بسیاری نزد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور برخوردار است. همانطور که می دانید اخذ مدرک لیسانس از یکی از دانشگاه های انگلیس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با ایجاد زمینه هایی همچون ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان، امکان اشتغال پس از تحصیل را نیز فراهم می نماید که خود مسبب دریافت اقامت در یکی بهترین کشورهای دنیا می شود. رشته هایی که در مقطع لیسانس در نظام آموزشی انگلستان ارائه می شوند به شرح زیر می باشد:

 

  • انسان شناسی و باستان شناسی
  • علوم اجتماعی (جامعه شناسی و روان شناسی)
  • ادبیات انگلیسی
  • علوم کامپیوتر
  • کسب و کار (اقتصاد و مدیریت)
  • قانون
  • زمینه های پزشکی و پیش پزشکی
  • رشته هنر در انگلستان
  • رشته موسیقی در انگلستان
  • فنی و مهندسی
  • فلسفه
  • علوم (شیمی، فیزیک، ریاضی، زیست و زمین شناسی)
  • دین و کلیسا

شایان ذکر است که متقاضیان ادامه تحصیل در گرایش های مختلف رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی و زیر شاخه های آنها و همچنین متقاضیان تحصیل در رشته های مرتبط با زبان های خارجه، در پایان تحصیلات دوره کارشناسی در این کشور مدرکی تحت عنوان BA اخذ می نمایند. برای اعزام دانشجو به انگلستان، به متقاضیان تحصیل در رشته های فنی در انگلیس پس از اتمام مقطع کارشناسی، مدرکی تحت عنوان BSC اعطا می گردد. مهمترین مدرکی که جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستان در دوره کارشناسی احتیاج است، اخذ مدرک دیپلم و پایان تحصیلات دبیرستان می باشد. در اکثر موارد، مدارک دیپلم متقاضیانی که از دیگر کشورها اقدام می نمایند مورد تأیید کشور انگلستان قرار می گیرد. در موارد استثنایی که به صورت محدود پیش آمده و مدرک دیپلم فرد مورد پذیرش قرار نمی گیرد، دانش آموز می تواند حداقل یکسال را به عنوان پیش دانشگاهی در کشور انگلستان تحصیل نماید. برای این متقاضیان، پذیرش درمقطع پایه که قبلاً معرفی شد ضروری می باشد.

 

تحصیل پزشکی در انگلستان

این مقاله را از دست ندهید: تحصیل پزشکی در انگلستان

در این مقاله ما راه های موفقیت و جوانب تحصیل پزشکی در انگلستان را به شما خواهیم آموخت.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان، حدود یک سال است که درمقایسه با تعدادی از کشورهای دیگر کوتاه تر می باشد. این دوره یکساله باعث می شود که دانشجویان بتوانند در هزینه های تحصیل و زندگی صرفه جویی نمایند. اعزام دانشجو به انگلستان در دوره فوق لیسانس، مستلزم اخذ نمره زبان آیلتس ۶٫۵ است و افرادی که به سطح زبان مورد نظر نرسیده اند می توانند در دوره های آمادگی ورود به مقطع فوق لیسانس (Pre-master) شرکت نمایند. به منظور پذیرش در این دوره ها و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، دانشجو باید دارای آیلتس حداقل 6 باشد. با اتمام دوره Pre-master، شما شرایط لازم برای ورود به مقطع بعدی را کسب خواهید نمود و قادر خواهید بود در دوره های فوق لیسانس ثبت نام نمایید. تحصیل در مقطع کارشناسی کشور انگلستان حدود 11 تا 20 هزار پوند می باشد.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع دکترا در این عنوان بررسی می گردد. دوره دکترا 3 ساله می باشد. متقاضیان تحصیل دکترا در انگلستان بایستی جهت پذیرش در این دوره، سوپروایزر (استاد راهنما) پیدا کرده و برای ایجاد ارتباط و مکاتبه اقدام نمایند تا موفق به اخذ پذیرش شود. ارائه پروپوزال جهت دریافت پذیرش در دوره دکترا برای متقاضیان الزامی است. اعزام دانشجو به انگلستان در دوره دکتری با مدرک زبان آیلتس ۷ امکان پذیر است. چنانچه فرد متقاضی، نمره زبان لازم را کسب نکرده باشد میبایست دوره pre phd را بگذراند و سپس وارد دوره تحصیلی دکتری شود. فقط متقاضیانی در این دوره شرکت می نمایند که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد را دریافت کرده اند. در حقیقت این دوره ها شما را با نظام آموزشی این کشور و زبان آن آشنا می نمایند و شما را آماده ادامه تحصیل در دوره دکترا می کند. متقاضی در طول تحصیل، ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دارد.

 

اعزام دانشجو به انگلستان

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان

در خصوص اعزام دانشجو به انگلستان از طریق بورسیه باید گفت که لازمه اخذ بورسیه تحصیلی، داشتن یک رزومه قوی همچون معدل بالای ۱۶، مدرک زبان آیلتس و داشتن چندین مقاله ISI می باشد. دو بخش اصلی اخذ بورسیه برای متقاضیان در کشور انگلیس به شرح زیر است:

  • اعزام دانشجو به انگلستان از راه بورسیه تحصیلی دولتی
  • اعزام دانشجو به کشور انگلیس از راه بورسیه تحصیلی غیردولتی

کشور انگلستان یکی از بزرگترین مقاصد علمی جهان برای متقاضیان بین المللی می باشد. دولت انگلیس دو طرح جامع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه نموده است و اعزام دانشجو به انگلستان می تواند با این کمک هزینه های تحصیلی همراه گردد:

  • اعزام دانشجو به انگلستان از راه بورسیه تحصیلی chevening
  • اعزام دانشجو به کشور انگلیس از راه بورس تحصیلی کشورهای مشترک المنافع

بورس تحصیلی chevening

این بورسیه در واقع طرح اصلی بورسیه تحصیلی دانشگاه های کشور انگلیس و برنامه ای برای حمایت از دانشجویان مستعد می باشد. از سال ۱۹۸۳ میلادی تا کنون، هزاران دانشجو با استعداد و رزومه مناسب از این بورسیه تحصیلی برخوردار شده اند. این بورسیه، دو نوع کمک و حمایت مالی را اعطا می نماید:

  • ارائه بورس تحصیلی
  • اهداء جوایز

اعزام دانشجو به انگلستان و الزامات اخذ بورس تحصیلی chevening

  • داشتن حداقل دو سال تجربه کاری
  • اثبات سودمند بودن برای انگلستان
  • داشتن حداقل پذیرش مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به انگلستان و بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع

بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع نیز از برنامه های غنی برای بورسیه متقاضیان بین المللی در دانشگاه های کشور انگلستان می باشد که مشترکاً به ۵۳ کشور از مستعمرات سابق انگلستان و همچنین کشورهای مشترک المنافع با انگلیس در قالب برنامه زیر اعطا می گردد:

  • آموزش دوره های یک ساله یا معادل آن
  • مدرک دکتری برای ۳-۴ سال

این بورسیه تحصیلی در انگلیس  شامل هزینه دانشگاه، هزینه های مسافرتی و هزینه های ضروری زندگی می شود و به متقاضیان رشته های فنی و مهندسی، علمی و کاربردی، کشاورزی و علوم انسانی اعطا شده و از اعزام دانشجو به کشور انگلستان به شکل متمایزی پشتیبانی می نماید.

فهرست مراکز دانشگاهی که بورسیه های تحصیلی خاص را در دانشگاه های خود جهت متقاضیان بین المللی خود ارائه می نمایند به شرح زیر است:

  • بورس تحصیلی گیتز کمبریج
  • بورسی تحصیلی خانه های رودز
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی ادینبورگ
  • کمک هزینه تحصیلی از شورای بریتانیا
  • بورس تحصیلی دنیس هلند

دوره های کار تحصیل انگلستان

دانشجویان مشغول به تحصیل در انگلیس این امکان را ارند تا با انتخاب دوره های کار تحصیل انگلستان، در عین تحصیل به کار نیز بپردازند و کسب درآمد کنند. این دوره ها برای مقاطع فوق لیسانس و دکتری قابل انتخاب هستند و به این صورت است که دانشجو دو سال اول تحصیل را به تحصیل پرداخته و در سال سوم هزینه تحصیل وی رایگان بوده و کار با پرداخت حقوق به وی داده می شود و در سال چهارم می تواند تماماً به کار پرداخته و کسب درآمد کند. دانشجو این امکان را دارد تا پس از اتمام تحصیلات، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و اقامت خود را در انگلستان تمدید نماید.

مراحل اعزام دانشجو به انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان و موفقیت در اعزام دانشجو به انگلستان از جمله مهمترین بخش های مهاجرت تحصیلی به انگلستان است. حتما می دانید که متقاضیان در صورتی که از اتحادیه اروپا باشند لازم نیست که ویزا داشته باشند. این در حالی است که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در انگلستان نیاز به ویزا دارند. گفتنی است که در این رابطه دو نوع ویزا وجود دارد که بستگی به مدت زمان برنامه تحصیلی دارد. همچنین مراحل اعزام دانشجو به انگلستان شامل موارد زیر است:

  • ارائه درخواست به دانشگاه و موسسات علمی
  • دریافت پذیرش از موسسه علمی معتبر و مورد تایید
  • تهیه مدارک دانشگاه و ارسال در ددلاین
  • مصاحبه سفارت
  • ارائه تمکن مالی
  • حضور به موقع در دانشگاه انگلستان

مدارک اعزام دانشجو به انگلیس

مدارک اعزام دانشجو به شرایط متقاضی بستگی دارد و باید به این توجه شود ارائه دقیق مدارک بسیار مهم بوده و عدم انجام این کار باعث رد ویزا می شود.

  • ارائه مدارک تحصیلی شامل کارنامه دبیرستان، مدرک لیسانس و...، ریزنمرات و...
  • ارائه مدرک زبان از ازمون های معتبر ایلتس، تافل و...
  • ارائه مدارک هویتی
  • توصیه نامه و انگیزه نامه تحصیلی
  • پاسپورت فعلی یا سایر مدارک معتبر مسافرتی
  • ترجمه مدارک به انگلیسی و اصل آن
  • اثبات توانایی مالی
  • صورت حسای های بانکی
  • اسناد مالی

معرفی دانشگاه های برتر انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان

معرفی دانشگاه های برتر انگلستان در ذیل این عنوان مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده است. از موارد بسیار مهم برای متقاضیانی که قصد اقدام از روش اعزام دانشجو به انگلستان دارند، آگاهی و داشتن اطلاعات کافی از دانشگاه های این کشور می باشد. این نکته قابل ذکر است که کشور انگلستان با داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی و پیشرفته علمی، در زمینه تحصیلی در سرتاسر جهان پیشرو می باشد. در برنامه های آموزشی این کشور، علاوه برا تحصیل در سطح بالا، امکان استفاده از امکانات بسیار پیشرفته نیز فراهم می باشد که آموزش و پرورش این کشور، به تعیین استاندارد کیفیتی آن ها پرداخته است.

در ادامه این بخش، لیست ده دانشگاه برتر کشور انگلستان به همراه رتبه آن ها در میان دانشگاه های جهان ارائه شده است. چنانچه قابل مشاهده است دانشگاه های کشور انگلستان، در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارد و سالیانه متقاضیان زیادی برای پذیرش در این دانشگاه ها با یکدیگر رقابت می کنند. همچنین جهت اعزام دانشجو به کشور انگلستان هرساله متقاضیان از تمامی کشور های جهان اقدام می نمایند.

در رنکینک دانشگاه های جهان یا همان QS تعداد 4 عدد از 6 دانشگاه برتر جهان، از کشور انگلستان می باشند. در گزارشات نوآوری سالانه یا همان BIS انگلستان مقام دوم در سراسر جهان را برای همکاری دانشگاه و صنعت دارد. در ارزیابی رضایت دانشجویان، رضایت دانشجویان دانشگاه های انگلیس حدود ۸۶ درصد می باشد که نشان دهنده سطح بسیار بالای کیفی این دانشگاه ها می باشد. کشور انگلستان به عنوان یک منبع علمی و پایگاه تحقیقاتی معتبر در جهان شناخته می شود.

بهتر است بدانید که از بین دانشجویان بین المللی در دانشگاه های انگلستان، ۸۸ درصد از دانشجویانی که تحصیل خود را به پایان رسانیده اند به میزان قابل توجهی از تجربهیادگیری و تحصیل در دانشگاه های این کشور رضایت کامل داشته اند و ۹۳ درصد از دانشجویان فوق لیسانس، امتیاز کیفیت مثبت آموزشی را به دانشگاه های انگلیس اختصاص داده اند. کمترین میزان افت تحصیلی دانشجو در انگلستان از تمامی دیگر کشورهای اروپایی کمتر می باشد و در مجموع مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاههای انگلستان تا کنون ۱۰۷ جایزه ی نوبل را به خود اختصاص داده اند. همانطور که مشاهده می فرمایید تمامی 10 دانشگاه برتر انگلستان، جزو 100 دانشگاه برتر جهان می باشند که نشان از نظام آموزشی فوق العاده این کشور است.

 

رنک در انگلستان

نام دانشگاه

رنک در جهان

1

University of Oxford

5

2

دانشگاه کمبریج

University of Cambridge

9

3

Imperial College London

20

4

University College London

21

5

University of Edinburgh

28

6

King's College London

37

7

دانشگاه منچستر

University of Manchester

64

8

دانشگاه بریستول

University of Bristol

81

9

دانشگاه گلاسکو

University of Glasgow

89

10

University of Southampton

94

 

هزینه های زندگی در انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان و هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور از جمله سوالات رایجی است که همواره در بین متقاضیان مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل به چشم می خورد. در کشور انگلیس با توجه به شرایط متفاوت در هر شهر و منطقه، هزینه های زندگی در آن تغییر می کند. در جدول زیر برخی از اصلی ترین هزینه های زندگی در انگلستان نمایش داده شده است.

 

ردیف

شرح هزینه ها

هزینه ها به یورو

1

یک وعده غذایی در رستوران ارزان

14.16

2

یک وعده مک دونالد

6.49

3

1 لیتر شیر

1.07

4

1کیلوگرم برنج

1.04

5

12 عدد تخم مرغ

2.19

7

1 کیلوگرم سینه مرغ

6.64

8

1 کیلوگرم گوشت گاو

8.64

9

1 کیلوگرم سیب زمینی

1.36

10

بطری 1.5 لیتری آب معدنی

1.09

11

ثبت نام در باشگاه ورزشی یک ماهه

34.33

12

نوشابه قوطی

1.5

 

هزینه های خرید و اجاره ملک نیز در تعیین هزینه های زندگی در انگلستان بسیار بااهمیت می باشد. به همین دلیل، این مورد را در جدول زیر بررسی می کنیم.

 

ردیف

شرح هزینه ها

هزینه به یورو

1

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

724.29

2

اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر

580.38

3

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

1،222.69

4

اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر

930.05

5

خرید 1 مترمربع آپارتمان در مرکز شهر

4،316.17

6

خرید 1 مترمربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر

2،964.03

 

علاقه مندان مهاجرت برای انتخاب صحیح روش مهاجرتی مناسب خود و خانوادشان می بایست اطلاعات کاملی از تمامی روش های مهاجرتی پیش روی خود داشته باشند. از این رو موسسه ملک پور با تلاش شبانه روزی مدیر موسسه ملک پور برای اولین بار سری ویدئوهایی را در بررسی تمامی کشورها و شرایط اقتصادی و جزییات مهاجرتی آن ها به صورت علمی تدریس نموده اند تا متقاضیان بتوانند با استناد به این مجموعه آموزشی، شرایط خود را به صورت کامل بررسی نموده و راهنمای خود باشند. 

به صورت میانگین، اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان در مرکز پایتخت این کشور در حدود ۱۶۵۰ پوند می باشد. هزینه اجاره یک آپارتمان مشابه در بخش حومه شهر لندن در حدود ۱۱۷۰ پوند می باشد. باید در نظر داشته باشید به طور مثال یک واحد آپارتمان در مرکز شهر بین ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ پوند و در وضعیت یکسان در حومه شهر بین ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ پوند ماهانه هزینه دارد. از طرف دیگر، هزینه های خدماتی همچون آب و برق و گاز و خدمات گرمایشی و خنک کننده ها و... برای یک آپارتمان ۸۵ متری می تواند حدود ۱۴۵ پوند در هر ماه و برای آپارتمان ۴۵ متری در حدود ۱۲۰ پوند باشد.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستان با انجام فرایندهای مربوط به دریافت پذیرش تحصیلی و اخذ ویزا امکان پذیر است. متقاضیانی که در مراحل اولیه اعزام دانشجو به انگلستان می باشند، مستلزم تهیه مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش هستند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان عبارتند از:

  • ارائه مدرک زبان (دوره لیسانس آیلتس ۶، دوره فوق لیسانس نمره آیلتس ۶٫۵، دوره دکتری نمره آیلتس ۷)
  • ارائه توصیه نامه در سربرگ دانشگاه (برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل دو عدد)
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات آن
  • ارائه نامه اتمکن مالی از بانک
  • ارائه مدارک والدین (در صورت غیر رشید بودن)
  • ارائه شناسنامه متقاضی و شناسنامه همراهان (همسر و فرزندان زیر 18 سال)
  • ارائه پاسپورت متقاضی و همراهان (همسرو فرزندان زیر 18 سال)

 

شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان

 اخذ ویزای تحصیلی به منظور اعزام دانشجو به انگلستان شامل دو گروه می شود که عباتست از:

  • ویزای تحصیلی برای افراد زیر ۱۷ سال و شش ماه
  • ویزای تحصیلی برای افراد بالای ۱۷ سال و شش ماه

سایر شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به انگلستان به شرح زیر است:

  • ارائه مستندات اقامتی مناسب
  • توانایی یادگیری از زبان انگلیسی
  • متقاضی خارج از اتحادیه اروپا
  • مستندات تمکن مالی جهت دوران اقامت
  • پرداخت هزینه ویزا و بیمه درمانی

شرایط لازم ویزای (Child student visa (Tier 4

  • داشتن محلی برای زندگی در طول زمان تحصیل
  • رضایت نامه والدین
  • دارای حمایت مالی کافی برای زمان تحصیل
  • پرداخت هزینه های ویزا و بیمه خدمات درمانی

برای دریافت این ویزا نیز بایستی 3 ماه پیش از آغاز برنامه تحصیلی اقدام نمایید که مدت پاسخ دهی به آن ۳ هفته است. هزینه ویزا ۳۴۸ پوند است و افراد بالای 16 سال دارنده این ویزا می توانند به مدت 10 ساعت در هفته کار کنند. اعزام دانشجو به انگلستان و ارائه ویزای تحصیلی برای متقاضیان سنی بالای ۱۷ سال و شش ماه به صورت امتیازبندی است و متقاضیان بایستی حداقل چهل امتیاز دریافت نمایند تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. امتیازات با توجه به شرایط ذیل بررسی می شود:

  • ارائه نامه بانکی (۱۰ امتیاز)
  • ارائه مدرک زبان (۱۰ امتیاز)
  • ارائه نامه پذیرش ( امتیاز CASS letter (20 منوط به موارد زیر می باشد:
  • ارائه سوابق تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی، پیش دانشگاهی وتمامی ریز نمرات مدارک
  • توصیه نامه از اساتید دانشگاه
  • (statement of purpose (SOP فرمی از سوابق خود و احوالات شخصی متقاضی
  • ارائه نامه کاری (چنانچه اشتغال دارند)
  • ارائه سند ازدواج یا سند طلاق (در صورت وجود)
  • ارائه شناسنامه متقاضی و شناسنامه همراهان (همسر و فرزندان زیر 18 سال)
  • ارائه پاسپورت متقاضی و همراهان (همسر و فرزندان زیر 18 سال)

زمان اعزام دانشجو به انگلستان

زمان اعزام دانشجو به کشور انگلستان در این عنوان بررسی شده است. قطعاً آگاهی از زمان پذیرش دانشگاه ها در کشور انگلستان بسیار مهم می باشد. بیشتر دانشگاه های انگلیس در ماه های ژانویه، فوریه و اکتبر دانشجو می پذیرند. بنابراین دانشجویان علاقمندان بایست مدارک خود را تا زمان مشخص شده به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. تأخیر در ارسال مدارک به دانشگاه، موجب اختلال در انجام پروسه پذیرش می شود. برای مثال در دانشگاه های معروف انگلستان همانند دانشگاه های آکسفورد یا کمبریج، زمان نهایی این اقدام تا ۱۵ اکتبر می باشد و در بیشتر مقطع های تحصیلی این دانشگاه ها مانند دارو سازی، دندان پزشکی و … موارد مشابه یافت می شود. لذا توصیه می شود اعزام دانشجو به انگلستان با داشتن اطلاعات کافی و برنامه ریزی دقیق انجام شود و در صورت نیاز برای اقدام صحیح تر و جلوگیری از اشتباهات احتمالی، از راهنمایی مشاوران مجرب استفاده شود. به منظور اخذ مشاوره و راهنمایی کامل تر در این حوزه، شما عزیزان می توانید با برقراری تماس با موسسه ملک پور از راهنمایی هایی کامل همکاران مشاور ما برخوردار شوید.

شرایط اخذ ویزای همراه انگلستان

بسیاری از افراد متأهل که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارند، با این سوال و دغدغه مواجه هستند که آیا امکان مهاجرت به همراه خانواده وجود دارد یا خیر؟ متقاضیان اعزام دانشجو به انگلستان با توجه به داشتن شرایط زیر، می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را تا پایان دوران تحصیل در این کشور به همراه داشته باشند.

  • مدت زمان تحصیل در انگلستان بالاتر از یکسال (در دوره کارشناسی ارشد)
  • تحصیل در دوره دکترا در انگلستان
  • مشغول به تحصیل در طرح حمایتی دولت بالاتر از ۶ ماه
  • اثبات تمکن مالی (بایستی اثبات نمایید توانایی پرداخت هزینه زندگی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را دارید.)

نکته بسیار حائز اهمیت این است که برای متقاضیانی که کمتر از ۱۷ سال دارند، بردن همراه امکان پذیر نمی باشد. بنابراین این افراد باید در کشور انگلستان قیم داشته باشند و یا از مدارس شبانه روزی استفاده نمایند. مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای ویزای همراه انگلستان فرد دانشجو به شرح زیر می باشد:

اعزام دانشجو به انگلستان

 

  • ارائه شناسنامه عکس دار
  • ارائه تصویر از تمامی صفحات پاسپورت
  • ارائه عکس پرسنلی مورد تأیید سفارت
  • ارائه نامه تمکن مالی مناسب (حداقل بازه زمانی یک ماهه)
  • ارائه سند ازدواج رسمی
  • ارائه نامه عدم سوءپیشینه جدید
  • سند طلاق در صورت وجود

 

 

اخذ اقامت دائم و پاسپورت انگلستان از طریق تحصیل

اعزام دانشجو به انگلستان و شرایط اقامت پس از تحصیل موضوع این عنوان است. وضعیت اقامت پس از تحصیل، یکی از نکات پر اهمیت برای متقاضیان در حال تحصیل و افرادیست که قصد اعزام دانشجو به انگلستان دارند. توصیه می شود قبل از اقدامی، به نرخ بیکاری این کشور و تغییرات آن در سال های اخیر توجه داشته باشید که می تواند تحلیل دقیقی از شرایط فعلی اشتغال به کار در این کشور را نمایش دهد. با دقت به نمودار نرخ بیکاری در انگلستان، این نرخ ۴ درصد نشان داده شده است که زمینه مناسب و وجود شرایط کاری در این کشور را به شما متقاضیان اثابت می نماید.

اعزام دانشجو به انگلستاناز آن جایی که تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برای متقاضیان اعزام دانشجو به انگلستان، جای تأمل و بررسی شرایط دارد توصیه می شود که با دریافت راهنمایی از کارشناسان موسسه ملک پور، شانس خود را در دریافت ویزا برای اقامت پس از تحصیل افزایش دهید. مقاله اعزام دانشجو به انگلستان توسط تیم پژوهشی موسسه ملک پور به نگارش درآمده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع و اجازه شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی بوده و قابل پیگیری می باشد. یکی از روش های اصلی اخذ اقامت، دریافت ویزای کار انگلستان می باشد که بسیاری از فارغ التحصیلان از این روش استفاده می نمایند. در صورت استفاده از این روش، افراد قادر خواهند بود که بعد از ۵ سال اقامت انگلستان به طور دائم و با گذشت ۱۰ سال، تابعیت این کشور را دریافت نمایند. در صورتی که پس از مهاجرت به انگلستان، شرایط اشتغال و کار متقاضی در این کشور فراهم شود، وی بایست مدارک مورد نیاز برای تغییر ویزای تحصیلی (tier4) به ویزای کاری (tier2) را تکمیل کرده و به اداره مربوطه ارسال نماید. این مدارک عبارتند از:

  • تهیه و ارائه دیپلم ۱۲ سال تحصیلی
  • تهیه و ارائه مدرک لیسانس در کشور انگلستان
  • تهیه و ارائه مدرک فوق لیسانس در کشور انگلستان
  • تهیه و ارائه گواهی فوق لیسانس در کشور انگلستان

در صورتی متقاضی کار پس از تحصیل، مورد نأیید کارفرما قرار می گیرد که شرایط زیر برقرار باشد:

  • ارائه گواهی ضمانت مالی
  • ضامن بودن کارفرما نسبت به کار شما
  • حقوق دریافتی حداقل ۲۰۸۰۰ پوند
  • اثبات دانش زبان انگلیسی

برای اعزام دانشجو به کشور انگلستان و دریافت اقامت بعد از تحصیل، در بیشتر موارد بایستی فرد از خاک کشور انگلستان خارج شود تا بتواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای دیگر تغییر دهد.

مزایای اعزام دانشجو به انگلستان

انگلستان یکی از معتبر ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل در دانشگاه های انگلستان از کیفیت و اعتبار بالایی برخوردار است. از این رو مزایای اعزام دانشجو به انگلستان را در ادامه برایتان آورده ایم:

  • آموزش عالی:

بر خورداری از فناوری های نوین اموزشی، رویکرد عملی و دانش مبتنی بر سودمندی از ویژگی های اصلی نظام اموزشی در انگلستان است. از این رو این مشور از سیستم اموزشی عالی برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان برخوردار است.

  • آموزش با کیفیت:

شاید برایتان جالب باشد که یک آژانس تضمین کیفیت (QAA) که یک نهاد مستقل در انگلستان است و وظیفه ارزیابی منظم استانداردهای آموزشی همه دانشگاه ها و کالج های واقع در کشوررا برعهده دارد. به همین علت موسسات علمی و دانشگاه های این کشور اموزش هایی با کیفیت بالایی ارائه می دهند.

  • دوره های اموزشی کوتاه:

برنامه های تحصیلی و دوره های اموزشی در انگلستان نسبت به سایر کشورها زمان کمتری دارد و در نتیجه اعزام دانشجو به انگلستان برای دانشجویان هزینه زندگی کمتری را به دنبال خواهد داشت.

  • کار ضمن تحصیل در انگلستان:

از مزایای اعزام دانشجو به انگلستتان امکان کار دانشجو ضمن تحصیل و نتیجتا کاهش مخارج و افزایش تجربه کار و مهارت دانشجو می شود.

  • بیمه سلامت:

برخورداری از بیمه و دسترسی به خدمات پزشکی رایگان از دیگر مزایای اعزام دانشجو است البته دانشجویان بین الملل ممکن است اندکی هزینه کنند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس مدیر ملک پور است استفاده نموده و در حد یک مشاور مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بنر گام به گام اخذ اقامت


سوالات متداول 

✅سطح علمی دانشگاه های انگلستان چگونه است؟

دانشگاه های انگلستان همواره در لیست برترین دانشگاه های جهان بوده و با بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا در ارتباط می باشند.

✅آیا تحصیل در انگلستان، به مدرک زبان نیاز دارد؟

تحصیل در کشور انگلستان نیاز به ارائه مدرک زبان دارد که سطح آن بسته به مقطع دانشگاهی، متفاوت می باشد.

✅آیا بورسیه تحصیلی به متقاضیان تحصیل در انگلستان تعلق می گیرد؟

با توجه به هزینه های بالای تحصیل و زندگی در انگلستان، انواع بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی به متقاضیان تعلق می گیرد.

✅برای اعزام دانشجو به انگلستان از چه مراجعی می توان کمک گرفت؟

بهتر است برای کاهش وقوع ریجکتی و افزایش شانس اخذ ویزای دانشجویی، از موسسات معتبر اعزام دانشجو کمک گرفت.

 

سخن پایانی

اعزام دانشجو به انگلستان، شرایط تحصیل در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس در این مقاله به صورت کامل مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. همچنین در این مقاله با موضوع اعزام دانشجو به انگلستان تلاش گردید که به تمامی نکات مربوط به این موضوع اشاره گردد و به تمامی سوالات مطرح شده در باب اعزام دانشجو به انگلستان به صورت کامل و با استناد به قوانین این کشور و منابع رسمی پاسخ داده شود. موسسه ملک پور در 15 سال خدمت صادقانه خود همواره سعی نموده تا بروزترین روش های مهاجرتی را با بهره گیری از برترین تکنولوژی های روز و همچنین بالاترین کیفیت خدمات را در اختیارمراجعین خود قرار دهد. شما عزیزان می توانید با پر نمودن فرم تماس و یا تماس با شماره تلفن های این موسسه، از مشاوره رایگان تلفنی مشاورین مجرب این موسسه بهره مند گردیده و شرایط مهاجرت و سرمایه گذاری خود را بررسی نمایید. اگر طی مطالعه مقاله اعزام دانشجو به انگلستان برای شما سوال یا نکته مبهمی پیش آمد، می توانید به سادگی در انتهای همین مقاله در بخش "ثبت پرسش" مطرح نمایید تا مشاورین در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهند.

 

امتیاز 5 از 5 ( 5 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
رضا حکمت نژاد
سلام من پسرم داره مهندسی مکاترونیک میخونه توی قبرس شمالی چجوری باید برای ارشد وارد انگلستان بشه؟ الان 21 سالشه ایلتس 7 هم داره یه سری از دانشگاه های اونجا بهش گفتن مدرک دوگانه میدن از انگلیس این چیه موضوعش؟ ممنونم از مقاله خوب و کاملتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اما مد نظر داشته باشید زمانی می توانید از یک کشور به یک کشور و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر انتقالی بگیرید که کمپس یا شعبه دانشگاه شما در کشور مقصد باشد و اگر اینطور باشد مدرک دوگانه هم دانشگاه ها صادر می کنند. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
مریم کریمی
آیا امکان بورس در انگلستان وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
بله با ایلتس بالا و رزومه قوی.
غزل وزيري
من ليسانس كشاورزي دارم براي ادامه تحصيل ارشد در انگلستان چطوري ميتونم رشته و دانشگاه خوب رو پيدا كنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه ملکپور تماس بگیرید تا مشاوران شرایط شما را کامل بررسی کنند
کیمیا
سلام وقتتون بخیر به نظرتون بدون پشتوانه مالی میشه اقدام کرد برای دندانپزشکی در اروپا و کانادا؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز تحصیل در بعضی از کشورهای تاپ مانند فرانسه با مبالغ پایین امکان پذیر است در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه تماس بگیرید
مشاوره رایگان