اعزام دانشجو به آمریکا

21 نظر

در این مقاله قصد داریم مطالب بسیار مفیدی را در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا و شرایط اخذ بورسیه تحصیل در آمریکا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.کشور آمریکا از جمله محبوب ترین و پرطرفدار ترین مقاصد برای کار و تحصیل در خارج از کشور در میان متقاضیان است.بسیاری از افراد از آمریکا به عنوان کشور فرصت ها یاد می کنند و این کشور را مقصدی ایده آل برای مهاجرت می دانند. بر این اساس بر آن شدیم تا مطالبی را در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا، چگونگی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا در مقاطع مختلف، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا و... را در اختیار شما عزیزان گردآوری نماییم. این مطالب با راهنمایی وکلای محلی و استفاده از سایت دانشگاه های آمریکایی برای افزایش آگاهی شما تهیه شده و جنبه دیگری ندارد. در این راستا شما همراهان گرامی موسسه ملک پور می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما، از طریق شماره تماس های مجموعه با ما در ارتباط باشید.

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در آمریکا و انگلستان


 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

اعزام دانشجو به آمریکا

آشنایی با کشور آمریکا و شرایط اعزام دانشجو

به طور کلی در ارتباط با اعزام دانشجو به خارج از کشور، انتخاب کشوری مناسب به عنوان مقصدی برای تحصیل امری بسیار مهم است که نیاز است قبل از تصمیم گیری، تحقیقات کافی در خصوص شرایط تحصیل در کشور مورد نظر در این زمینه انجام شود. ایالات متحده آمریکا سال هاست مقصد مورد علاقه آموزش عالی در بین متقاضیان سراسر جهان بوده است. از 100 دانشگاه جهانی، حدود 48 دانشگاه برتر در ایالات متحده مستقر هستند.همچنین طیف وسیع و گسترده ای از بورسیه ها و فاند های تحصیلی گوناگون بر جذابیت این کشور در میان علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی می افزاید. علاوه بر این ها آمریکا دارای اقتصاد برتر جهان بوده و بسیاری از غول های صنعت و تکنولوژی نیز زاده این کشور هستند.این کشور پهناور همواره پذیرای بسیاری از مهاجرین از سراسر جهان بوده و اکنون مردمانی از فرهنگ های گوناگون را در خود جای داده است و همچنان مقصدی ایده آل برای بسیاری از متقاضیان می باشد. در ادامه این مقاله مطالبی را در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

شرایط اعزام دانش آموز به مدارس آمریکا و جزئیات آن

چگونگی اعزام دانش آموز به مدارس آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی برای دانش آموزان یکی از موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از دانش آموزان و والدین آن ها قرار گرفته است. در ایالات متحده آمریکا دانش آموزان از سن 6 سالگی تحصیلات خود را آغاز می نمایند. به طور کلی تحصیل در مدارس آمریکا شامل ۲ دوره ابتدایی (به مدت ۶ سال) و متوسطه (به مدت ۶ سال) می باشد.قسمت دوم مدارس این کشور شامل دو بخش middle و high school می شود. پس از پایان تحصیلات ۱۲ ساله در آمریکا دانش آموزان مدرک دیپلم خود را دریافت می نمایند و می توانند برای ورود به کالج آماده شوند. در جدول زیر نام برخی از بهترین مدارس آمریکا را مشاهده می نمایید:

مدارس آمریکا

BASIS ORO VALL

BASIS SCOTTSDALE

BASIS CHANDLER

PASIFIC COLLEGIATE CHARTER

THOMAS JEFFERSON HIGH SCHOOL

BASIS TUCSON NORTH

 

تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

این مقاله را از دست ندهید: تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

در این مقاله ما جوانب تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم را به شما خواهیم آموخت.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به آمریکا برای تحصیل در مقطع لیسانس، نیاز به دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکا دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش نیز بسته به دانشگاه و کالج مورد نظر ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. یکی از مدارک مورد نیاز، آیلتس 6 یا تافل 73 است.همچنین متقاضیان می بایست در آزمون ورودی دانشگاه های آمریکا (آزمون sat) برای تحصیل در برخی از رشته ها شرکت نمایند. از دیگر مدارک مورد نیاز می توان به انگیزه نامه، دیپلم ۱۲ ساله و نامه تمکن مالی اشاره نمود.به طور کلی طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی در آمریکا ۴ سال بوده و دانشجویان در این مدت اجازه کار به صورت پاره وقت را دارند.

شما عزیزان می توانید برای ارتقاء سطح زبان خود از محصول بی نظیر آموزش زبان انگلیسی با تدریس استاد ملک پور بهره مند شوید.

تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیانی که قصد اقدام برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا را دارند می بایست ابتدا برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند.دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکا در این مقطع نیز نیازمند ارائه شرایطی است که توسط هر دانشگاه اعلام می گردد. برای اخذ پذیرش در این مقطع متقاضیان می بایست مدرک دوره کارشناسی خود را در دست داشته باشند.از جمله دیگر شرایط برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارائه مدرک زبان آیلتس ۶.۵ و یا تافل ۷۹ و ارائه مدرک GRE یا GMAT برای برخی از رشته ها می باشد. دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا معمولاً به صورت دوره های By Course و By Research ارائه می شوند که این دوره ها به صورت آموزش محور و یا تحقیق محور برگزار می گردند.شهریه دوره ی کارشناسی ارشد در آمریکا بسته به رشته و نوع دانشگاه به صورت سالانه ۲۰ تا ۴۵ هزار دلار آمریکا می باشد.به طور کلی طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا ۲ سال بوده و دانشجویان در این مدت اجازه کار به صورت نیمه وقت را دارند.

تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع دکترا

علاقه مندان به تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع دکترا در آمریکا با ارائه شرایط مورد نیاز می توانند با سوپروایزر مورد نظر مکاتبه نموده و با ارائه پروپوزال خود برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور درخواست نمایند. شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این مقطع مدرک زبان آیلتس ۷، مقالات بین المللی و مدرک کارشناسی ارشد با حداقل نمره ۱۶ می باشد. طول مدت دوره دکتری در کشور آمریکا از حدود ۳ تا ۶ سال می باشد. متقاضیان با ارائه شرایط مناسب می توانند برای دریافت فاند و بورسیه در این دوره اقدام نمایند.

انواع دوره های دکتری در آمریکا عبارتند از:

  • (دکتری مدیریت بازرگانی) DBA
  • (دکتری پزشکی) MD
  • (دکتری حقوق) JD
  • (دکتری فلسفه) PHD
  • (دکتری آموزش) EdD

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی در اعزام دانشجو به آمریکا

برای اینکه افراد بدانند چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیرند؟ باید بتوانند مراحل پذیرش تحصیلی کشور ایالات متحده را طی نمایند و باید نیاز و خواسته های آنها را برآورده سازند. مهمترین نیاز آنها در ارائه مدارکی که همه فیلتر های کشور ایالات متحده را پوشش دهد، خلاصه می شود. اگه از مدارک مهم برای صدور ویزای تحصیلی بگذریم، مدارکی که افراد باید به دانشگاه ها ارائه دهند و تحت عنوان مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی در اعزام دانشجو به آمریکا شناخته می شود، شامل موارد زیر است:

  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶.۵
  • مدرک زبان تافل با حداقل نمره ۱۰۰
  • بیمه درمان
  • قبولی در آزمون ورودی
  • پرداخت هزینه های مربوط
  • مدارک هویتی
  • رزومه تحصیلی
  • مدرک تحصیلی مقطع پیشین
  • ریز نمرات مقطع پیشین
  • توصیه نامه
  • گذرنامه معتبر
  • ارائه مدرک علمی GRE و GMAT برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا

لطفا دقت داشته باشید که برای اعزام دانشجو برخی از دانشگاه ها حداقل معدل برای تحصیل در آمریکا مشخص کردند.

هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا

به طور کلی تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا در مقاطع مختلف هزینه های بالایی را در بر دارد. دانشگاه های گوناگون آمریکا شامل دو نوع خصوصی و عمومی می شوند که هزینه های تحصیل در آمریکا در هر نوع از این دانشگاه ها بسته به رشته و مقطع متفاوت است و گاهاً هزینه سالانه در برخی از رشته ها تا حدود ۵۰-۶۰ هزار دلار آمریکا می باشد. اما با این وجود اخذ بورسیه های تحصیلی و فاند های گوناگون برای دانشجویان و متناسب با شرایط آن ها قابل انجام است. بورسیه های تحصیلی در آمریکا در دو حالت: بر اساس نیاز دانشجویان و یا بر اساس شایستگی به دانشجویان تعلق داده می شود که معمولاً ارائه مدارکی همچون ریز نمرات بسیار عالی، گواهی شرکت در دوره های بین المللی، مدارکی همچون GMAT، GRE و LSAT از ملزومات دریافت بورسیه هایی است که بر اساس شایستگی به دانشجویان ارائه می شود.در رابطه با هزینه اسکان و یا خوابگاه نیز در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار به صورت سالانه می باشد. هزینه های زندگی در آمریکا نیز به طور کلی به صورت ماهانه در حدود ۱۰۰۰ دلار تخمین زده می شود. میانگین شهریه های سالانه در انواع دانشگاه های آمریکا را در جدول زیر مشاهده می نمایید:

دکتری

کارشناسی ارشد

کارشناسی

نوع دانشگاه

۴۸۰۰۰ دلار

۳۰۰۰۰ دلار

۲۴۰۰۰ دلار

دانشگاه دولتی

۶۰۰۰۰ دلار

۳۵۰۰۰ دلار

۳۲۰۰۰ دلار

دانشگاه خصوصی

زمان اعزام دانشجو به آمریکا

به طور کلی متقاضیان تحصیل برای زمان اعزام دانشجو به آمریکا در ۲ مقطع زمانی می توانند شروع دوره تحصیلی خود اقدام به اخذ ویزا نمایند. شروع ترم در دانشگاه های آمریکا در ماه های سپتامبر و ژانویه می باشد اما شروع ترم برای مدارس فقط در ماه سپتامبر انجام می گردد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه ملک پور به رشته تحریر درآمده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً حرام بوده و پیگرد قانونی دارد.لازم به ذکر است که معمولاً دانشجویان و دانش آموزان از یک ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود وارد آمریکا می شوند و مراحل اسکان خود را طی می نمایند. نکته بسیار مهم برای اقدام به تحصیل و اعزام دانشجو این است که دانشجویان می بایست حداقل از ۶ تا ۸ ماه قبل از شروع دوره با در دست داشتن مدارک به صورت کامل برای دریافت پذیرش خود اقدام نمایند و سپس قبل از حدود ۴ ماه از شروع دوره برای دریافت ویزا نیز اقدام نمایند.

دانشگاه های برتر برای اعزام دانشجو به آمریکا

کشور آمریکا بهترین بستر برای تحصیل و شکوفایی می باشد. استفاده از جمله دانشگاه های برتر برای اعزام دانشجو آمریکا، تنها منحصر به یک الی دو دانشگاه نمی باشد چرا که رنکینگ های معتبر جهانی نشان می‌دهد که در لیست بهترین دانشگاه های جهان، نام اکثر آنها متعلق به کشور آمریکا می باشد. همچنین هر کدام از رشته های تحصیلی در دانشگاهی بسیار شناخته شده و معروف می باشد اما به طور کلی دانشگاه هایی که در ادامه از آنها یاد می کنیم در لیست بهترین دانشگاه های آمریکا قرار گرفته است:

اعزام دانشجو به آمریکا به همراه بورسیه تحصیلی

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر کشور ایالات متحده آمریکا می شوند، دارای شرایط ایده آل و منحصر به فردی نسبت به دیگر دانشجویان در سراسر دنیا خواهند شد. از کسب علم در بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان که بگذریم، نمی توان از اعزام دانشجو آمریکا به همراه بورسیه تحصیلی چشم پوشی کرد. هر کدام از دانشگاه هایی که در کشور آمریکا، اقدام به ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان می کنند، این نوع مزایا و فرصت را نیز برای آنها در نظر گرفته اند تا افراد را از پرداخت هزینه های تحصیل و شهریه در این کشور معاف کنند. انواع بورسیه های فول فاند در این کشور وجود دارد اما در صورت دارا بودن شرایط زیر به افراد اعطا می شود:

  • حداقل مدرک آیلتس ۶.۵
  • تافل ۱۰۰
  • رزومه قابل قبول
  • فعالیت پژوهشی
  • معدل و نمرات بالا
  • داشتن مقالات علمی isi

بورسیه تحصیلی آمریکا همه هزینه ها و یا بخشی از آنها را برای مدتی محدود تامین می نماید که البته در بسیاری از مواقع قابل تمدید می‌باشد. برای مثال بورسیه Colby sawmbia متعلق به دانشگاه کلمبیا بوده که تا صد درصد شهریه دانشجویان این دانشگاه را رایگان و صفر خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا شامل سه نوع F1، M1 و J1 می باشد که دریافت هریک از انواع این ویزا ها شرایط متفاوتی دارد. شناخته شده ترین نوع ویزا های تحصیلی آمریکا ویزای F1 می باشد که مختص علاقه مندان به تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها می باشد. نوع بعدی ویزای تحصیلی M1 می باشد. شرایط این ویزا تقریباً مشابه با سایر ویزا ها می باشد اما این ویزا مخصوص رشته های فنی بوده که در این رشته ها دانشجویان امکان گذراندن دوره های کار آموزی را دارند. نوع دیگری از ویزای تحصیلی آمریکا ویزای J1 است.این ویزا مختص دانشجویانی است که مایل هستند دوره های فرصت مطالعاتی را در آمریکا دارند.

دانشجویانی که مایل هستند برای همسر و یا فرزندان خود درخواست ویزای همراه دهند می توانند برای ویزای همراهی F2 اقدام نمایند. در رابطه با روند دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می بایست توجه داشت که در قانون صدور ویزای این کشور فرد می بایست با افسر سفارت مصاحبه ای داشته باشد و نظر افیسر روی نتیجه پرونده تأثیر به سزایی خواهد داشت. متقاضیان می توانند از ۱۲۰ روز قبل از شروع دوره تحصیلی خود ویزای آمریکا را دریافت نمایند اما تا ۳۰ روز قبل شروع این دوره نمی توانند با این ویزا وارد کشور آمریکا شوند.

ارائه مدارک زیر برای اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی آمریکا الزامی می باشد:

  • مدرک زبان با توجه به مقطع تحصیلی
  • پاسپورت
  • رسید پرداخت ۱۶۰ دلاری
  • نامه پذیرش
  • انگیزه نامه
  • نامه تمکن مالی
  • نشان دادن علقه مادی و معنوی
  • عکس
  • تکمیل فرم D-160

اطلاع از شرایط سنی تحصیل در آمریکا نیز برای اخذ ویزا بسیار مهم است.

بررسی ویزای همراه در اعزام دانشجو به آمریکا

در بررسی ویزای همراه در اعزام دانشجو به آمریکا باید گفت: افرادی که موفق به اخذ پذیرش دانشگاه های کشور آمریکا شده‌اند از این مزیت برخوردار خواهند بود تا نزدیکان خود را در این کشور به همراه داشته باشند. البته در تعریف این نزدیکان باید گفت که تنها همسر و فرزند قبل از ۲۱ سال، پدر و مادر، خواهر و برادر در آن می گنجد.

همراهان دانشجو تا زمانی که متقاضی اصلی مشغول به تحصیل در این کشور باشد، می توانند با او در آمریکا بمانند. البته در رابطه با حق و حقوق همراهان باید گفت آنها بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی امکان و اجازه کار و تحصیل با این ویزا نخواهند داشت.

خدمات مؤسسه ملک پور در زمینه اعزام دانشجو به آمریکا

موسسه ملک پور با بیش از ۱۵ سال سابقه موفق در خصوص مهاجرت و خدمات گوناگون در این خصوص از جمله تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا با بهره گیری از دانش و تجربه وکلای امر مهاجرت آماده ی هر گونه خدمت رسانی برای دریافت پذیرش از معتبرترین دانشگاه ها و مدارس آمریکا برای شما عزیزان است.با توجه به اینکه کشور ایران همچنان جزء کشور های پر ریسک برای دریافت انواع ویزای آمریکا از جمله ویزای تحصیلی می باشد، توصیه می شود متقاضیان تحصیل در آمریکا قبل از هرگونه اقدام با وکلای متخصص و مجرب مشورت نمایند و اجازه دهند پروسه اخذ ویزای تحصیلی با دقت هرچه تمام تر به انجام رسد.شما همراهان گرامی می توانید به صفحات سایت و اینستاگرام مؤسسه مراجعه نموده و گالری ویزاها را مشاهده فرمایید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص چگونگی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا از خدمات موسسه ملک پور بهره مند شوید و پروسه کاری خود را به دست مجرب ترین مشاوران و کارشناسان بسپارید.

انتخاب دفتر مهاجرتی

گالری ویزاها

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول

در اعزام دانشجو به آمریکا شرایط تحصیل رایگان وجود دارد؟

در آمریکا نمی توان به صورت رایگان به تحصیل پرداخت اما بورسیه های متعددی در دانشگاه های این کشور وجود دارد که تحصیل رایگان را برای متقاضیان، دور از انتظار نخواهد کرد.

آیا با ویزای تحصیلی می توان ویزای همراه گرفت؟

بله به شرط اخذ پذیرش دانشگاه یا کالج های این کشور، متقاضیان می توانند همسر، فرزند، پدر، مادر، خواهر و برادر خود را در این کشور به همراه داشته باشند.

آیا بدون مدرک زبان می توان پذیرش دانشگاه های آمریکا را گرفت؟

خیر یکی از شروط اصلی ورود به کشور آمریکا برای تحصیل، دارا بودن مدرک زبان آیلتس و تافل با نمره های متفاوت با توجه به نیاز و خواسته هر دانشگاه می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به آمریکا برای تحصیل کدام است؟

دانشگاه های متعددی در این کشور در بالاترین رنکینگ های جهان قرار دارند و این موضوع تا حدودی ارتباط به نوع رشته و مقطع تحصیلی نیز دارد اما به طور کلی دانشگاه هایی همچون: هاروارد، پنسلیوانبا کالیفرنیاو... بهترین دانشگاه های کشور آمریکا می باشد.

_____________سخن پایانی درباره اعزام دانشجو به آمریکا_____________

مطالب گوناگونی از جمله نحوه تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا، هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا، چگونگی اخذ پذیرش و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.همانطور که گفته شد تحصیل در آمریکا یکی از مباحث بسیار پر طرفدار در میان متقاضیان امر مهاجرت است و در عین حال با توجه به هزینه های نسبتاً بالای تحصیل در این کشور، نکات دریافت بورسیه در مقاطع گوناگون نیز در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته شد. از آنجا که اخذ ویزای تحصیلی آمریکا پروسه ای پر ریسک برای ایرانیان است توصیه می شود قبل از هرگونه اقدام به اعزام دانشجو به آمریکا با مشاورین متخصص و مجرب مشورت نمایید. بر این اساس شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با تلفن های موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید. همچنین شما عزیزان می توانید سؤالات خود را در پایان این بخش مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

امتیاز 4.88 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مهدیانی
با سلام در مورد هزینه های اعزام دانشجو به آمریکا برای ایرانیان و میزان شهریه برای مقطع کارشناسی راهنمایی بفرمایین.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز دانشجویان ایرانی مانند سایر دانشجویان بین المللی باید هزینه هایی در حدود 20 الی 30 هزار دلار در سال بابت شهریه در مقطع کارشناسی در نظر داشته باشند و علاوه بر آن حدود 1000 یورو هزینه زندگی ماهیانه نیز باید در نظر بگیرند.
حسینی
سلام عرض ادب آیا واقعا الان شانس ویزا شدن بالاتره؟ چقدر می تونم تو سن 32 سال با مدرک فوق امیدوار باشم به ویزای تحصیلی آمریکا؟ ایلتس 6 دارم. ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، شانس ویزای بالاتر و پایین تر بسته به شرایط شماست و نمیتوان به صورت کلی در این خصوص اظهار نظر کرد. به طور کلی با سن 32 سال و گپ تحصیلی، مقداری ریسک ویزا خواهید داشت اما برای بررسی دقیق شرایط خود بهتر است تا با کارشناسان موسسه مشاوره داشته باشید تا راه های مناسب و با ریسک کمتر را به شما پیشنهاد دهند.
لاهیجانی
سلام بنده ۳۲ سال دارم و ارشد مهندسی نفت هستم. کل سال های بعد از تحصیل مشغول به کار بودم. میتونم برای مستر مجدد اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله می توانید برای ارشد مجدد اقدام داشته باشید اما حقیقتا ممکن است با توجه به شرایط سنی مقداری ریسک ویزای بالاتری داشته باشید. البته در این مسیر باید مدرک زبان مناسب و شرایط مالی خوبی نیز داشته باشید.
محسن
با سلام می خواستم در رشته پزشکی دانشگاه تهران تحصیل کنم و برای تخصص به کشور به دانشگاه هاروارد آمریکا اپلای کنم می خواستم بدونم اگر در دکترای عمومی بالاترین نمرات و معدل رو کسب کنم داشتن مقالات isi و مقالات علمی و پژوهشی معتبر دیگر و نگارش و چاپ کتاب در رابطه علم پزشکی داشته باشم ولی چون معدل دیپلم من پایین است معدل ۱۶دیپلم و من متاسفانه در مقطع دبیرستان در دروس تخصصی نمرات بالایی نداشتم و در سال دهم و سال یازدهم در درس ریاضی مردود شدم ولی بعد امتحان دادم و قبول شدم این معدل دیپلم هم برای اپلای در نظر میگیرند آیا با وجود معدل خیلی بالا در دانشگاه با وضعیت دیپلم من در دبیرستان می تونم برای تخصص یا فوق تخصص از دانشگاه هاروارد پذیرش بگیرم؟ به نظر شما کسی قبلا سابقه دو مردودی در درس ریاضی داشته و نمرات دروس تخصصی پایینی در مقطع دیپلم دبیرستان داشته دانشگاه هاروارد پذیرش می کنند برای تخصص یا فوق تخصص یا کلا باید این رو فراموش کنم؟ و سوال دوم اینکه میشه بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه تهران یا دانشگاه های دیگر بزای ادامه تحصیل به دانشگاه هاروارد وارد شد یا باید در یک دانشگاه خارجی درس خوند و بعدا از اون برای مقطع بعدی وارد دانشگاه هاروارد شد؟ لطفا جواب بدید باتشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به ویژنی که دارید در رده های بالای علمی رزومه علمی شما بیشتر ملاک هست تا معدل دیپلم تان. موفق باشید.
محسن
پس میتونم برای تخصص به دانشگاه هاروارد اپلای کنم و پذیرش بگیرم؟موفق میشم؟ مدرک دیپلمم هم باید به دانشگاه اراعه کنم و نشون بدم یا نیاز نیست؟بررسی کنند ردم نمی کنند؟ مدرک دیپلمم هم باید اونجا معادل سازی بشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز در زمان اقدام باید از دانشگاه هاروارد استعلام آخرین مدارک را دریافت نمایید.. موفق باشید.
محسن
پس میتونم برای تخصص به دانشگاه هاروارد اپلای کنم و پذیرش بگیرم؟موفق میشم؟ مدرک دیپلمم هم باید به دانشگاه اراعه کنم و نشون بدم یا نیاز نیست؟بررسی کنند ردم نمی کنند؟ مدرک دیپلمم هم باید اونجا معادل سازی بشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز در زمان اقدام باید از دانشگاه هاروارد استعلام آخرین مدارک را دریافت نمایید.. موفق باشید.
الهام
وقتتون بخیر داشتن مدرک زبان برای تحصیل در آمریکا الزامیست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز داشتن مدرک زبان در امریکا الزامی می باشد.
بتول موسوی
سلام و عرض ادب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با ۳۶ سال سن امکان دارد یا خیر ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، امکان اقدام دارید اما ریسک دریافت ویزای شما به دلیل وجود گپ تحصیلی و شرایط سنی بالا خواهد بود.
رضا عابد
سلام. ممنون از مقاله مفیدتون. من 32 سالمه و لیسانس معماری دارم. حدود ۸ سال سابقه کاری در گلخونه خانوادگی رو دارم و جدیدا تافل 78 iBT رو دریافت کردم. آیا شانس اقدام برای مستر رو دارم؟ یا اقدام کاری می تونه بهتر باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به گپ تحصیلی که دارید امکان اخذ ویزای امریکا کمی با ریسک همراه است شما می‌توانید شانس خود را برای سایر کشورها برای روش تحصیلی اقدام نمایید. در ضمن برای روش eb3 امریکا نیز شانس اقدام خواهید داشت. بهتر است برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید
وحید
سلام. من 25 سالمه و به تازگی خدمت سربازیم رو تموم کردم. لیسانس برق دارم و زبانم هم خوبه ولی مدرک نگرفتم هنوز. یه موضوعی رو شنیدم که خدمت در سپاه کار من رو برای آمریکا سخت میکنه، درسته؟ این که دست خودم نبوده، نمیشه کاریش کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. شرایط شما خوب است اما متاسفانه خدمت در سپاه ریسک کار ویزای شما را بسیار بالا برده و احتمال ریجکتی کار شما بالا است و در حال حاضر نمی توان برای این موضوع کاری کرد. شاید بهتر باشد تا کشور دیگری را به عنوان جایگزین انتخاب نمایید.
سارا سعیدی
وقت بخیر.برای تحصیل در آمریکا چه سطح زبانی باید داشته باشیم؟ و حدود چقد سرمایه لازمه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض اردت. بسته به سطح و رشته انتخابی باید حداقل مدرک زبان آیلتس 5.5 را داشته باشید.
موسی منش
سلام وعرض ادب بنده ۲۴سالمه ولیسانس هنردارم. شرایط امریکا به بنده هم میخوره ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله، در صورتی که مدرک زبان مناسبی داشته باشید با تامین هزینه های تحصیل و زندگی برای تحصیل در آمریکا اقدام داشته باشید.
شیرین صادقی
سلام 22 ساله هستم مهندس آی تی، آیلتس 6 و مادرم گرین کارت آمریکا دارند چطور میتونم برای تحصیل در نیویورک درخواست بدم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید برای تحصیل در آمریکا اقدام داشته باشید.
صدف شهابی
سلام وقت شما بخیر من خاله ام فیلادلفیا زندگی می کنه برای دانشگاه پنسیلوانیا چه شرایطی لازمه داشته باشم؟ 20 سالمه دیپلم تجربی ام دیپلم زبان از کانون زبان رو هم دارم معدلم هم بالای 19 هست. ممنون از سایت خوبتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شرایط پذیرش این دانشگاه را میتوانید از سایت دانشگاه و یا مقالات موسسه بررسی نمایید. ضمن اینکه بهتر است با مدرک زبان برای تحصیل در این کشور اقدام داشته باشید.
رجبی
سلام وقت بخیر ۲۴ سالمه با لیسانس گرافیک و زبان معادل آیلتس ۶ می تونم اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، در صورتی که معدل خوبی هم داشته باشید میتوانیم برای شما بورسیه دریافت نماییم.
حانی رحیمی
سلام و عرض ادب ببخشید من لیسانس حسابداری دارم . سطح زبانم خیلی پایینه میتونم برای پذیرش دانشگاه امریکا اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز میتوانید با دوره زبان پذیرش بگیرید.
فرزین درویشی
درود بر شما آیا با معدل 18 برای رشته مکانیک برای مقطع ارشد امکان گرفتن بورسیه وجود داره؟ کل دارایی من 700 میلیون هست میتونم برای آمریکا اقدام کنم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز پشتوانه مالی شما برای امریکا مناسب نیست.
وحید خرمشاهی
سلام و درود به تازگی اعلام کردین که امکان دریافت بورسیه برای آمریکا وجود داره. چطور میتونم شرایطم رو براش بررسی کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.
درویش پور
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر باشه ببخشید حداقل تمکن لازم برای اعزام دانشجو به امریکا چقدره ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید هزینه های زندگی خود را برای یک سال زندگی در آمریکا اثبات نمایید که حداقل 20 هزار دلار خواهد بود.
سارینا گردآبادی
سلام و درود توی اینستاگرامتون فرمودین برای آمریکا امکان دریافت بورسیه وجود داره. چطور میتونم شرایطم رو برای این بورسیه ها بررسی کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای بررسی شرایطتان با شماره 02149196000 تماس بگیرید.
مهسا فرخی
هزینه تحصیل در مقطع ارشد رشته برق چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. هزینه تحصیل شما بسته به دانشگاه میتواند متفاوت باشد و معمولا بیش از 30 هزار دلار در سال هزینه خواهید داشت.
معصومه صادقی
سلام وقتتون بخیر اگر اقامت تحصیلی بگیرم خودم بعد از چه مدت میشه برای خواهرم ویزا بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز ایشان بایستی به صورت جداگانه اقدام نمایند.
مشاوره رایگان