ادامه تحصیل با مدرک دیپلم

بدون نظر

ادامه تحصیل با مدرک دیپلم، ادامه تحصیل در کشورهای مختلف با مدرک دیپلم و شرایط مربوط به هر یک از این کشورها در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. قبل از این که بخواهیم در این مقاله ادامه تحصیل با مدرک دیپلم را مورد بررسی قرار دهیم باید با مفهوم این مدرک در پروسه های مختلف مهاجرتی آشنا شویم. در واقع مدرک دیپلم مدرکی می باشد که پس از دوازده سال تحصیل و با پایان یافتن دوره دبیرستان به دانش آموزان اعطا می گردد. حتماً باید توجه داشته باشیم که طول دوره تحصیل باید دوازده سال تمام باشد و مدارکی که در طی دوره های پایینتر به دانش آموزان اعطا می گردند، مدرک دیپلم نمی باشند. اکثر کشورها برای ادامه تحصیل دانشجویان دارای مدرک دیپلم طیف سنی را در نظر می گیرند و اعتقاد دارند که دانش آموزان بلافاصله پس از اخذ مدرک دیپلم باید وارد دانشگاه گردند، لذا اکثر کشورها حداکثر سن ورود به دانشگاه جهت ادامه تحصیل با مدرک دیپلم را 21 سال در نظر گرفته اند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات کاملتر در زمینه ادامه تحصیل با مدرک دیپلم و شرایط کشورهای مختلف در این زمینه و همچنین تفاوت دیپلم متوسطه و 12 ساله می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند شوید. در ادامه این مقاله به بررسی عناوین موجود در زیر خواهیم پرداخت:

  • ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در کانادا
  • ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در آمریکا
  • ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در انگلستان
  • ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در هلند
  • ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در اتریش
  • ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه
  • ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در مجارستان
  • سوالات متداول در زمینه ادامه تحصیل با مدرک دیپلم
  • سخن پایانی

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل در خارج از کشور

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل در خارج از کشور

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل در خارج از کشور

 

تماس با ماادامه تحصیل با مدرک دیپلم

ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در کانادا

جهت ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی، ارائه مدرک دیپلم دوازده سال کشور ایران مورد قبول است. یکی از شرایط اساسی جه اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی از دانشگاه های کانادا داشتن مدل خوب است. دانش آموزانی که دارای معدل زیر 15 هستند با شانس اندک پذیرش در کانادا مواجه می باشند. امکان تحصیل در رشته های پزشکی در کشور کانادا همانند کشور ایات متحده آمریکا بوده و دانشجویان باید در ابتدا موفق به کسب مدرک کارشناسی یکی از رشته های علوم تجربی شده و سپس با کسب موفقیت در آزمون MCAT جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا اقدام نمایند. علاقه مندان به ادامه تحصیل با مدرک دیپلم جهت تحصیل در رشته های پزشکی، باید به این نکته توجه داشته باشند که شانس اخذ پذیرش در این رشته در کانادا برای دانشجویان بین المللی اندک می باشد. لذا پیشنهاد می گردد که دانشجویان پس از تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و دریافت مدرک کارشناسی به مدت یک سال در کانادا مشغول به کار شده و با دریافت اقامت این کشور به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی بپردازند.

ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در آمریکا

دانش آموزانی که متمایل به ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در کشور آمریکا در مقطع کارشناسی را دارند، باید در ابتدا مدرک دیپلم معتبری که مورد تایید دانشگاه های موجود در کشور امریکا باشند، ارائه نمایند. ذکر این نکته ضروری است که هیچ یک از دانشگاه های کشور ایالات متحده آمریکا دیپلم کشور ایران را قبول ندارند و دانش آموزانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در این کشور می باشند باید در ابتدا باید از کالج های موجود در آمریکا پذیرش دریافت نموده و پس از طی نمودن دوره کالج، اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در کشور آمریکا شوند. دوره کارشناسی در کشور ایالات متحده به صورت پیوسته و ناپیوسته می باشد. مقطع کارشناسی پیوسته بدین صورت است که دانش آموزان با داشتن مدرک دیپلم به صورت مستقیم وارد دوره چهار سال لیسانس می شوند. در کارشناسی ناپیوسته، ابتدا دانش آموزان وارد دوره دو سال کاردانی شده و سپس به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی می پردازند. جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا دانش آموزان باید دارای حداقل معدل 16 و مدرک ایلتس 6 باشند.

ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در انگلستان

در این بخش قصد داریم شرایط تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم را بررسی نماییم. کشور انگلستان یکی از کشورهایی می باشد که هر سال دارای متقاضیان بسیار زیادی جهت ادامه تحصیل با مدرک دیپلم می باشد. این کشور فرصت ورود به دوره کارشناسی را برای دانش آموزانی فراهم نموده است که در پایان سال یازدهم دیپلم خود را دریافت نموده اند. دانش آموزان دارای مدرک سال یازدهم با ورود به دوره FOUNDATION و پس از گذراندن این دوره می توانند وارد دوره کارشناسی در دانشگاه های مختلف کشور انگلستان شوند. لازم به ذکر است محدودیت سنی در شرایط تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم ، حداکثر 21 سال است. لازم است بدانیم دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل پزشکی در انگلستان می باشند، باید حتما دارای دیپلم دوازده سال باشند تا بتوانند وارد دوره A-Level شده و پس از موفقیت در این دوره با شرکت در آزمون ورودی تحت عنوان Ukcat و موفقیت در این آزمون به تحصیل پزشکی در انگلستان بپردازند. دانش آموزان بین المللی می توانند با ورود به دبیرستان های کشور انگلستان، دیپلم خود را این کشور کسب نموده و وارد دانشگاه های عالی و معتبر آن شوند.

تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی انگلستان

ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در هلند

دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در دانشگاه های کشور هلند می باشند، باید بدانند که یکی از بهترین و تاپترین کشورهای دنیا را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب نموده اند. امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مختلف کشور هلند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، اما معدل دیپلم نباید کمتر از 12 باشد. برخی از رشته ها نظیر رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری دارای آزمون ورودی می باشند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی با مدرک دیپلم باید به زبان هلندی مسلط باشند اما دانشگاه های بسیاری نیز در این کشور وجود دارند که دروس را به زبان انگلیسی ارائه می نمایند. جهت ادامه تحصیل با مدرک دیپلم پس از اخذ پذیرش دانشجویان باید جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های هلند به مدت یک سال می توانند در این کشور باقی مانده و به جستجوی کار مرتبط با رشته خود بپردازند. تمامی بخش های این متن توسط موسسه ملک پور تنظیم و به نگارش درآمده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً حرام است.

ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در اتریش

ادامه تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم ، تنها با داشتن مدرک دوره متوسطه کشور ایران امری ممکن نمی باشد. جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش، دانشجویان باید در ابتدا در کنکور سراسری شرکت نموده و موفق به قبولی در آن شوند، و سپس با ارائه مدرک مربوطه در رشته مورد نظر خود جهت ادامه تحصیل در اتریش و یا زیر شاخه های مربوط به ان رشته، جهت ادامه تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم اقدام نمایند. دانشجویان مختلف سراسر جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های بسیار عالی و معتبر اتریش باید بتوانند گواهی اشتغال به تحصیل در یکی از دانشگاه های ایران را ارائه نمایند. علاوه بر مدرک ذکر شده، ارائه نامه عدم ممانعت تحصیلی از سوی دانشگاه به همراه سایر مدارک کاملا ضروری است. مدارک مربوطه به صورت کامل توسط دانشگاه مورد نظر دانشجو مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید، شرایط ادامه تحصیل دانشجو در دانشگاه های اتریش را هم می گردد. برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم نیز لازم است که شخص زبان آلمانی را آموخته باشد. افرادی که قصد تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم به زبان انگلیسی را دارند می توانند برای دانشگاه های بین المللی اقدام نمایند. برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در کشورهای مختلف می توانید محصول بینظیر راهنمای گام به گام اخذ اقامت را تهیه نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت

ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه

کشور فرانسه یکی از کشورهای اروپایی می باشد که هر سال متقاضیان زیادی جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته های مختلف از سراسر جهان وارد این کشور می شوند. جهت ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور فرانسه، ارائه مدرک دیپلم دوازده سال ضروری است. همچنین علاوه بر مدرک دیپلم دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در فرانسه باید مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه مربوطه را ارائه نمایند. افراد دارای دیپلم که فاقد مدرک زبان می باشند، پس از وارد شدن به کشور فرانسه می توانند در دوره های زبان برگزار شده در کالج ها و دانشگاه های این کشور شرکت نموده و پس از دریافت مدرک زبان، جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور فرانسه اقدام نمایند. طول دوره کارشناسی در این کشور سه سال است و شامل شش نیم سال تحصیلی می گردد. موسسه ملک پور در زمینه دوره های زبان برگزار شده در کالج ها و دانشگاه های فرانسه می تواند اطلاعات بسیار سودمندی را در اختیار شما عزیزان قرار داده و در این زمینه کمک های بسیاری به شما نماید.

تحصیل در کانادا

دوره زبان در فرانسه

ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در مجارستان

دوره کارشناسی درکشور مجارستان یک دوره زمانی سه الی چهار سال است که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های این کشور باید دارای مدرک دیپلم معتبر باشند. تحصیل در این مقطع در کشور مجارستان نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد و دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه می توانند به یادگیری زبان انگلیسی و آلمانی بپردازند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل با مدرک دیپلم در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در مجارستان، در ابتدا باید وارد دوره پیش پزشکی شوند و پس موفقیت در این دوره وارد یکی از رشته های پزشکی در مجارستان شوند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل باید بدانند که کشور مجارستان در میان دیگر کشورهای اروپایی دارای هزینه تحصیل و زندگی بسیار مناسبی است به نحوی که دانشجویان دارای درآمد متوسط نیز می توانند از مزایای تحصیل در این کشور بهره مند گردند. دانشجویان پس از اتمام دوره کارشناسی می توانند در دوره کارشناسی ارشد و سپس دکترا در این کشور ادامه تحصیل دهند. یکی دیگر از مزیای تحصیل در این کشور داشتن آب و هوای مناسب و رفاه اجتماعی سطح بالاست.


سوالات متداول در زمینه ادامه تحصیل با مدرک دیپلم

✅حداکثر سن مورد قبل جهت ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در کشور انگلستان چه سنی است؟

حداکثر سن مورد قبول جهت ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در کشور انگلستان 21 سال است.

✅آیا مدرک دیپلم ایران مورد پذیرش دانشگاه های آمریکا می باشد؟

خیر مدرک دیپلم ایران مورد پذیرش هیچ یک از دانشگاه های آمریکا نیست و دانشجویان باید در ابتدا در دوره کالج شرکت نموده و سپس وارد دانشگاه های آمریکا شوند.

✅آیا اخذ تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم دارای شرط معدل است؟

بله دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم باید دارای معدل بالا باشند.

مدرک زبان لازم جهت تحصیل با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی در آمریکا چه مدرکی است؟

دانشجویان باید جهت ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی در آمریکا دارای آیلتس 6 باشند.

✅آیا اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم امکان پذیر است؟

عموماً اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم مشکل بوده چرا که نیاز به ارائه ی مدارک آکادمیک با سطح بالای علمی است.


_____________سخن پایانی__________

در این مقاله تلاش گردید تا شرایط ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در برخی از کشورهای تاپ دنیا مورد بررسی قرار گیرد و همچنین به تفاوت دیپلم متوسطه و 12 ساله و تأثیر آن در شرایط تحصیل در خارج از کشور اشاره گردد. همانگونه که بیان گردید امکان ادامه تحصیل با مدرک دیپلم معتبر در اکثر کشورها در مقطع کارشناسی فراهم می باشد. یکی از کشورهایی که مدرک دیپلم کشور ایران را قبول ندارد، کشور آمریکا است که دانشجویان در ابتدا باید وارد دوره کالج در این کشور شده و سپس جهت دریافت پذیرش از دانشگاه اقدام نمایند. داشتن مدرک دیپلم برای تحصیل در دوره لیسانس در کشور اتریش کافی نمی باشد و دانشجویان باید در ابتدا در کنکور سراسری شرکت نموده و موفق به قبولی در رشته مورد نظر خود شوند و سپس جهت تحصیل در اتریش اقدام نمایند. امکان ادامه تحصیل با مدرک دیپلم در کشورهای هلند، مجارستان، فرانسه و کانادا امکان پذیر است، اما کشور کانادا دارای شرط معدل حداقل 15 برای پذیرش است. در صورت علاقه به دریافت اطلاعات کاملتر در زمینه ادامه تحصیل با مدک دیپلم و اعزام دانشجو به کشورهای ذکر شده می توان از مشاوره تلفنی موسسه ملک پور بهره مند شده و یا سوالات خود را در قسمت پایانی مقاله مطرح نمایید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشیم.


ثبت پرسش
مشاوره رایگان