آموزش ثبت نام لاتاری

1 نظر

امروزه، کشور آمریکا و ایالت‌ های آن شرایط بخصوصی را برای مهاجرت و سفر مهاجران ایرانی و شهروندان دیگر کشورها فراهم نموده اند که یکی از آن شرایط، لاتاری است. کارت اقامتی که از طریق لاتاری به دست می آید، بسیار با ارزش، همه پسند و جذاب می باشد. عموم مردم برای سفر به ایالات متحده آمریکا مسیرهای مهاجرت اصلی را مورد ارزیابی و آنالیز کلی قرار می دهند. مسیرهایی چون کاری، تحصیلی و سرمایه‌ گذاری. جالب است بدانید؛ هیچ کدام از مسیرها از همان ابتدا شما را به کارت سبز آمریکا نمی رساند. ولی لاتاری قرعه کشی سالانه ای است که در صورت برنده شدن شما، اعضای وابسته و شماره یک را به محض ورود به کشور آمریکا به اقامت دائم می رساند. در واقع گرین کارت آمریکا و قرعه کشی لاتاری ارتباط بسیار مستقیمی با یکدیگر دارند. با توجه به مهمترین نکاتی که در ابتدای مقاله خدمتتان عرض نمودیم، کاملا طبیعی است که همه روزه بر تعداد متقاضیان این نوع اقامت افزوده شود. آموزش ثبت نام لاتاری مقاله‌ ای است که در آن از شرایط ثبت‌ نام مطلع خواهید شد. بعلاوه در موضوعات متعدد آن نیز تصمیم داریم در رابطه با آخرین مهلت ثبت نام و هزینه برنامه لاتاری و حائز اهمیت ترین نکات را قرار دهیم. به منظور تقویت سطح آگاهی خود نسبت به آموزش ثبت نام لاتاری و به منظور اخذ مشاوره از افراد زبده می‌ توانید با دفاتر موسسه مهاجرتی و مشاوره ای MIE تماس بگیرید و از مشاورینی که صفر تا صد شرایط ثبت نام لاتاری 2024 را می‌ دانند و از آخرین مهلت ثبت نام لاتاری آگاه می باشند، اطلاعات به روزی دریافت نمایید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

آموزش ثبت نام لاتاری

راهنمای ثبت نام لاتاری

قبل از ارائه نکات در خصوص موضوعات دیگر مقاله آموزش ثبت نام لاتاری، می خواهیم در این بخش شما را با راهنمای ثبت نام در قرعه کشی بزرگ لاتاری آشنا نماییم. قرعه کشی لاتاری در ایالات متحده آمریکا به منظور تشویق کردن مهاجرین خارجی برای زندگی در ایالات متحده آمریکا، صورت می‌ گیرد افراد بسیاری شانس خود را برای این پلن ایده آل امتحان می کنند. درمیان اشخاصی که ثبت نام نموده اند، تنها ۵۵۰۰۰ نفر به عنوان برنده لاتاری شناخته می شوند. برندگان این پلن محبوب، می بایست یک سری مدارک ارائه دهند و با مسئولین سفارت یا کنسولگری مربوطه مصاحبه داشته باشند. پس از گرفتن تاییدیه از کنسولگری مربوطه می‌ توانید برای رفتن به یکی از ایالت‌ های آمریکا آماده شوید. حال پس از این که محل سکونتتان در  آمریکا مشخص شود، در اولین فرصت برایتان کارت سبز آمریکا صادر می شود.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد آموزش تصویـری و گام به گام ثبت نـام لاتـاری


ویدیو کامل آموزش رایگان ثبت نام لاتاری را می توانید در کانال یوتیوب موسسه تماشا کنید. توجه داشته باشید که ویدیو پاسخ به سوالات نیز ضبط خواهد شد. در صورت وجود ابهام می توانید سوالاتتان را در بخش کامنت های کانال یوتیوب درج کنید.

برای مشاهده کامل این ویدئو در یوتیوب ما عضو شوید!

 

 

ویدیو موسسه MIE در مورد آموزش تصویـری و گام به گام ثبت نـام لاتـاری قسمت دوم


برای مشاهده کامل این ویدئو در یوتیوب ما عضو شوید!

 

شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا

گاها متقاضیان شرکت در قرعه کشی لاتاری ایالات متحده آمریکا، فکر می‌ کنند که بدون داشتن شرایط، می‌ توان در برنامه لاتاری شرکت کرد. ولی حقیقت این است که کشور آمریکا برای شرکت کنندگان برنامه لاتاری شرایط بخصوصی را تعیین کرده است که شخص خارجی و ایرانی می بایست حتما شرایط ذکر شده را داشته باشند. اگر شرایط شما مناسب شرکت در قرعه کشی نباشد، نامتان جز دریافت‌ کنندگان کارت سبز آمریکا قرار نمی گیرد و در قرعه کشی لاتاری برنده نخواهید شد. حال برای این که بدانید برای برنده شدن در لاتاری داشتن چه شرایطی الزامیست، به موارد ذکر شده در زیر توجه کنید.

  • متقاضی خارجی بایستی حداقل ۱۲ سال از زندگی خود را مشغول به تحصیل بوده باشد و به عبارتی دیپلم ۱۲ ساله ارائه دهد.
  • در  رزومه کاری  شخص متقاضی، باید ۲ سال سابقه کاری ثبت شده باشد. لطفاً به این مسئله بسیار توجه کنید که سابقه و تجربه شما باید در زمینه ای باشد که برای آن کار مربوطه حداقل دو سال آموزش دیده باشید.

 پوشش تمامی هزینه های زندگی در ایالات متحده آمریکا، یکی دیگر از شرایطی می باشد که مهاجرین متقاضی با ارائه اسناد می‌ بایست چنین موضوعی را به دولت مربوطه ثابت نمایند. اسناد متقاضی می تواند به صورت نامه گواهی مالی از سوی بانک مدنظر باشد. البته اگر متقاضی یک آشنا و یا دوستی داشته باشد که ساکن آمریکا باشد، می تواند از طریق وی اقدام نماید. بدین صورت که آشنای خود را به عنوان اسپانسر به دولت معرفی نمایند.

 

تحصیلات

حداقل دیپلم

سابقه کار

دو سال

وضعیت تأهل

به صورت تکی یا به همراه همسر و فرزندان

سن

حد اقل 18 سال

زمان ثبت نام

در ماه اکتبر یا نوامبر هر سال

اطلاع از برندگان لاتاری آمریکا

www.powerball.com

مراحل ثبت نام لاتاری آمریکا

مراحل و جزئیات ثبت نام در لاتاری آمریکا به شرح زیر است:

  1. ورود به سایت: ابتدا باید به وب‌سایت رسمی قرعه کشی مهاجران آمریکایی به آدرسgov بروید. در صفحه اصلی سایت، بخش " "DV Lottery را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.
  2. انتخاب سال مورد نظر:در این بخش باید سال مورد نظر خود را برای شرکت در قرعه کشی انتخاب کنیدو بر روی دکمه "Begin Entry " کلیک کنید. توجه داشته باشید که هر ساله فقط یکبار می‌توانید در قرعه کشی شرکت کنید.
  3. پر کردن فرم ثبت نام:در این مرحله باید فرم ثبت نام را با دقت پر کنید. برخی از اطلاعاتی که در این فرم باید وارد کنید عبارتند از: نام کامل، تاریخ تولد، جنسیت، کشور محل اقامت، ایمیل، شماره تلفن، وضعیت تأهل، تحصیلات، شغل، وضعیت اشتغال، تعداد فرزندان

همچنین باید یک عکس جدید و با کیفیت از خودتان ارائه دهید.

  1. دریافت شماره تأیید: در صورت صحت تمامی اطلاعات وارد شده، بر روی دکمه "Continue " کلیک کنید تا به صفحه تایید ارسال ( submit) دسترسی پیدا کنید. شما یک شماره تأیید دریافت خواهید کرد. این شماره تأیید باید برای بررسی وضعیت ثبت نام شما نگهداری شود.
  2. ارسال عکس: باید عکس خود را ارسال کنید. این عکس باید با حداکثر اندازه 240 کیلوبایت و با فرمت JPG باشد. همچنین، باید در قالب یک فایل جداگانه ارسال شود. عکس مورد نیاز قرعه کشی DV:
  • عکس باید رنگی باشد نه سیاه و سفید.
  • عکس باید در شش ماه گذشته گرفته شود.
  • عکس باید با پس زمینه ساده و رنگ روشن گرفته شود.
  • متقاضی باید مستقیماً رو به دوربین باشد.
  1. تکمیل فرایند ثبت نام: پس از ارسال عکس، باید به صفحه " "Confirmation بروید و فرایند ثبت نام خود را کامل کنید. در این صفحه باید به شرایط و ضوابط شرکت در لاتاری آمریکا مراجعه کنید و آن‌ها را بپذیرید.
  2. بررسی وضعیت ثبت نام: بعد از ثبت نام، باید وضعیت ثبت نام خود را با استفاده از شماره تأیید دریافتی پیگیری کنید. برای این کار باید به صفحه "Entrant Status Check" بروید و شماره تأیید خود را وارد کنید. اگر وضعیت ثبت نام شما در حالتAccepted" " باشد، یعنی شما موفق به شرکت در قرعه کشی شده‌اید.
  3. دریافت نتایج قرعه کشی: در صورتی که ثبت نام شما موفقیت آمیز باشد، شما در قرعه کشی شرکت خواهید کرد. نتایج قرعه کشی تا پایان سال اعلام خواهد شد.

گام‌های لازم برای انجام ثبت نام لاتاری آمریکا به صورت جدول در اینجا آمده است:

 

1

مراجعه به سایت dvlottery.state.gov

2

در صفحه اصلی سایت، بر روی گزینه " Begin Entry" کلیک کنید تا به فرم ثبت‌نام برسید

3

وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت‌نام

4

بارگذاری تصویر با ابعاد 600 در 600 پیکسل و با پسوند JPG

5

وارد کردن اطلاعات درباره تحصیلات و تجربیات شغلی

6

برای تأیید اطلاعات و ارسال فرم ثبت‌نام خود، بر روی گزینه "Submit کلیک کنید

7

دریافت یک شماره تأیید پس از ارسال فرم ثبت‌نام

 

راه های ثبت نام لاتاری آمریکا

راه های ثبت نام لاتاری آمریکا به شرح زیر است:

 

ثبت‌نام از طریق اینترنت

مراجعه به سایت رسمی برنامه لاتاری آمریکا به آدرس dvlottery.state.gov

ثبت نام از طریق سفارت آمریکا در کشور خود

مراجعه به سفارت یا کنسولگری آمریکا دریافت فرم ثبت‌نام و ارسال مدارک به آدرس مشخص

ثبت نام از طریق مراکز مشاوره مهاجرتی و یا وکلا مهاجرتی

-

 

زمان ثبت نام لاتاری 2024 آمریکا

در این بخش از مقاله آموزش ثبت نام لاتاری، در خصوص  آخرین مهلت ثبت نام لاتاری تمایل داریم، نکاتی را خدمت شما  مهاجرین ارائه دهیم. معمولاً  کشورهای خارجه برای  تمامی برنامه‌ های خاص مهاجرت قانونی، زمان مشخص شده ای را تعیین نموده اند. قرعه کشی لاتاری نیز همانند بسیاری دیگر از طرح‌ ها و برنامه‌ های اقامتی در یک زمان مشخص انجام می شود.  مهاجرین خارجی به منظور شرکت در قرعه کشی لاتاری می بایستی به صورت آنلاین و بدون حضور در محل خاص اقدام کنند. مهلت ثبت نام لاتاری 2024، به طور معمول در ماه اکتبر شروع می‌ شود و در ماه نوامبر به پایان می رسد. قابل توجه ترین نکته راجع به لاتاری آمریکا این است که متقاضیان خارجی و ایرانی تنها یک بار اجازه ثبت نام در لاتاری را دارند. اگر نام آنان دو بار برای ثبت نام ثبت شود، به طور قطع درخواستشان رد می شود و زندگی در آمریکا برای همیشه در ذهن‌ شان به یک رویا دست نیافتنی تبدیل می‌ گردد.

اعلام برندگان لاتاری آمریکا

مطمئنا می دانید که پس از گذشت مدتی از زمان ثبت نام لاتاری، قرعه کشی انجام می شود. ممکن است نام میلیون‌ ها نفر در قرعه کشی ثبت شده باشد. ولی از میان مهاجرینی که ثبت نام نموده اند، تنها تعداد محدودی برنده می شوند. قطعاً در ذهنتان چنین سوالی در خصوص آموزش ثبت نام لاتاری 2024 ایجاد می شود که برای مطلع شدن از اسامی برندگان لاتاری به چه سایتی مراجعه نماییم؟ متاسفانه ایمیلی در خصوص اسامی برندگان لاتاری به مهاجرین متقاضی ارسال نمی شود ولی شما این فرصت را دارید، که با وارد کردن رزومه و مشخصات شخصی آن هم به صورت کامل از اسامی برندگان در سایت مربوطه مطلع شوید. مراجعه به سایت اولین و آخرین راهی است که شما از طریق آن مطلع خواهید شد که آیا نامتان در لیست برنده شدگان قرار دارد یا خیر. از طریق سایت https://dvprogram.state.gov/ به راحتی می‌ توان از اسامی اشخاصی که در قرعه کشی برنده شده‌ اند، مطلع شد.

خدمات موسسه MIE در زمینه لاتاری آمریکا

اخذ اقامت کشور آمریکا از طریق قرعه کشی لاتاری، تقریباً برای تعدادی از افراد واجد شرایط امکان پذیر است. ولی برای شرکت در این برنامه تقریبا مجانی و همه پسند لازم است، تمامی مراحل را به درستی و بدون انجام خطا طی کنید. زیرا اگر مرحله ای را به اشتباه طی نمایید و با حساسیت پیش نروید، در قرعه کشی به عنوان برنده شناخته نخواهد شد. حال اگر در این مسیر از اطلاعات با ارزش وکلای آگاه استفاده کنید تا حد زیادی شانستان برای برنده شدن و قرارگیری نامتان در لیست برندگان افزایش می‌ یابد. برای مکاتبه و آشنایی با وکیل مهاجرت آمریکا بهتر است، از طریق موسسه ملک پور، موسسه MIE که در سراسر دنیا از شهرت بخصوص برخوردار می باشد، اقدام نمایید. این موسسه از تمامی مراحل ثبت نام لاتاری و از هزینه برنامه لاتاری آگاه می باشد.

گفتگو با موکل موسسه بابت اخذ ویزای لاتاری آمریکا

 

سوالات متداول

✔️ آیا ثبت نام لاتاری بدون پاسپورت برای همگان انجام می شود؟

خیر، برای ثبت نام در لاتاری بایستی پاسپورت داشته باشید، در غیر این صورت حتی در صورت برنده شدن نیز نمی توانید برای اخذ لاتاری و اقامت آمریکا اقدام نمایید.

✔️ برای مطلع شدن از اسامی برندگان قرعه کشی لاتاری از چه طریق می توان اقدام نمود؟

از طریق سایت dvprogram.state.gov به راحتی می‌ توان از اسامی اشخاصی که در قرعه کشی برنده شده‌ اند، مطلع شد.

✔️ آیا برای شرکت در برنامه لاتاری لازم است هزینه ای بپردازیم؟

ثبت نام لاتاری هر ساله مجانی انجام می‌ شود.

✔️ آیا مشورت گرفتن از وکیل متبحر به جهت اخذ ویزای ایالات متحده آمریکا الزامی است؟

خیر، اما متاسفانه دیده شده است که بعضی از افراد بدون کمک وکیل مهاجرت و بدون تقویت سطح آگاهی خود در خصوص مراحل آموزش ثبت نام لاتاری، پس از برنده شدن نیز نتوانستند اقدامات لازمه را انجام دهند. همین امر سبب گشته تا آنان دیگر نتوانند به اقامت دائم آمریکا دسترسی پیدا کنند.

سخن پایانی 

ایالات متحده آمریکا با ارائه پلن های جذاب قصد دارد، مشوقان خارجی بسیاری را  جذب نماید که یکی از آن پلن ها، قرعه کشی لاتاری می باشد. لاتاری یکی از مسیرهای آسان ورود به ایالات متحده آمریکا است. در مقاله آموزش ثبت نام لاتاری درباره مراحل ثبت نام لاتاری 2024 و اخذ اقامت کشور آمریکا صحبت کردیم. با توجه به این نکات کاربردی و اساسی آمده شده در موضوعات اساسی و قابل تامل فوق خلاصه وار می توان گفت؛ تمامی افراد واجد شرایط به کمک وکلای آگاه می توانند شانسشان را برای قرعه کشی لاتاری امتحان کنند. برای ثبت نام نیازی نیست هزینه ای به دولت خاصی بپردازید. زیرا امکان شرکت در قرعه کشی لاتاری به صورت کاملا مجانی برای همگان وجود دارد. از آن جا که اخذ مشاوره از افراد زبده، مجرب و ارشد بسیار برای پیمودن مسیر مهاجرتی بسیار مفید خواهد بود، توصیه می کنیم، به منظور شرکت در قرعه کشی لاتاری، شرایط و رزومه خود را برای آنالیز و ارزیابی در اختیار مشاورین کاربلد موسسه مشاوره ای MIE قرار دهید. آنالیز رزومه شما رایگان انجام می شود. البته شما می توانید، از طریق بخش دیدگاه ها به پاسخ پرسش های خود  در اولین زمان ممکن دسترسی پیدا کنید. لطفاً ستاره های طلایی زیر را در صورت راضی بودن از مقاله آموزش ثبت نام لاتاری به ما امتیاز دهید.

امتیاز 4.69 از 5 ( 67 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مریم
سلام و عرض ادب، مدرک پزشک عمومی ، تو فرم لاتاری معادل ارشد هست یا دکترا؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام. این مدرک معادل دکتری می باشد.
مشاوره رایگان